نفت در هفته‌ای که سپری شد

ورود شرکت ملی نفتکش به صنعت بانکرینگ/ آغاز تست خط لوله صادرات گاز به عراق

تست خط لوله صادرات گاز به عراق، حمایت ایران از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی در مناطق محروم، تولید 20 میلیون تن محصول در شرکت هلدینگ خلیج‌فارس و ورود شرکت ملی نفتکش به صنعت بانکرینگ از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت در طی هفته گذشته بود.

گزارش هفتگی امروز کار شود///ورود شرکت ملی نفتکش به صنعت بانکرینگ/آغازتست خط لوله صادرات گاز به عراقبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صنعت نقت در هفته گذشته با فراز و نشیب های بسیاری مواجه بوده به طوری که خبرهای متنوعی در بخشهای نفت، گاز و پتروشیمی و پالایش منتشر شده است که مهم‌ترین انها بدین صورت است.

انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، طی نامه سرگشاده به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار پایان دادن به کوتاهی و کم توجهی ایشان در روند اجرای قانون حداکثر استفاده از توان داخلی شده و تاخیر در آن را مغایر با اصول مبنایی اقتصاد مقاومتی اعلام کرده است.


مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران از راه‌اندازی ماده بودارکننده در این شرکت خبر داد و گفت: میزان تولید ماده بودارکننده برای تزریق گاز در بخش مصارف خانگی 800 تن در سال است.


وزیر نفت از بهره برداری کامل همه واحدهای بازیافت گوگرد مجتمع‌های پارس جنوبی در سال ٩٤ خبر داد و گفت: وزارت نفت به شدت با خشک کردن تالاب هورالعظیم مخالفت کرده است.


معاون مدیرعامل در امور سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شرکت ملی نفت از اعلام نتایج نهایی برندگان مزایده گازهای مشعل اواخر اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.


رئيس دانشكده نفت دانشگاه پتروناس ضمن ملاقات با مدير آموزشگاه بين المللي شركت حفاري شمال (NDCIS) از اين شركت بازديد و در جمع دانشجويان اعزامي جهت آموزش در اين آموزشگاه حاضر شد.


كارفرماي غير ايراني شركت حفاري شمال در مناطق شرقي درياي خزر، در نامه اي كه براي شركت حفاري شمال ارسال كرده است از عملكرد اين شركت ابراز رضايت كرده است.


ساخت خط لوله ٢٦ اینچ فرآورده نفتی بندرعباس،سیرجان،رفسنجان و تاسیسات مربوط به آن اواخر سال ١٣٩٦ به پایان می رسد.


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از ورود این شرکت به صنعت بانکرینگ خبر داد و گفت: این شرکت با دریافت مجوز از وزارت نفت، بزودی سوخت رسانی به کشتی های تجاری و نفتکش را در خلیج فارس و دریای عمان آغاز می کند.


مدير عامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب از صرفه جويي 20 ميليارد ريالي در کارگاه مرکزي شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران در سال 93 خبر داد.


شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، پارسال ١٥ میلیارد و ١٥٧ میلیون مترمکعب گاز ترش از چاه های منطقه عملیاتی خانگیران دریافت کرده است.


شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران بازوی خدمات سریع در صنعت نفت است بنابراین نصب و راه‌اندازی مرکز تلفن شرکت ملی پخش منطقه اصفهان در چهارباغ در اواخر اردیبهشت اجرا خواهد شد.


معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید براینکه هندی‌ها مدت‌هاست که برای سرمایه‌گذاری در دریای عمان مذاکره می‌کنند گفت: آنها به دنبال گاز ارزان قیمت هستند و خوراک گاز دو سنتی آنها را وسوسه کرده است.


نژاد سلیم از آغاز اجرای پالایشگاه بیدبلند 2 به ظرفیت 330 هزار مترمکعب خبر داد و گفت: با ابلاغیه وزارت نفت عملیات اجرایی این طرح به زودی شروع می‌شود.


مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: وزارت نفت با هدف تحقق صرفه‌جویی ٢,٥ میلیارد دلاری در مصرف سوخت و در گام نخست، امسال گازرسانی به ٨٠٠ هزار خانوار روستایی را انجام خواهد داد.


بنزین مصرفی تهران در هفته منتهی به 28 فروردین امسال به 97 میلیون لیتر نزدیک شد.


مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت ملی حفاری ایران در هدف‌گذاری سال 94، فعالیت‌های خود را به بازار کشورهای نفت‌خیز منطقه از جمله عراق متمرکز خواهد کرد.


مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت کشور و وزارت نفت گامی در جهت کاهش 50 درصدی مصرف سوخت است.


مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از اجرای ٩٣ پروژه نگهداشت، افزایش و پشتیبانی از تولید در گستره عملیاتی این شرکت خبر داد.


معاون وزیر نفت با انتقاد از پرداخت حجم بالای یارانه ها از سوی صنعت نفت، گفت: مجموع سرمایه گذاریهای انجام شده در صنعت نفت از ابتدای برنامه پنجم توسعه (١٣٩٠) تا پایان بهمن ماه پارسال ٦٨,٧ میلیارد دلار بوده است.


معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که بعضی شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان جز مناطق محروم و تحت حمایت ویژه دولت قرار دارند، گفت: در صورت سرمایه گذاری خارجی یا بخش خصوصی، دولت طبق قانون می‌تواند از سرمایه‌گذاران در این مناطق حمایت کند.


شرکت بزرگ پتروشیمی سابیک عربستان اعلام کرد سود خالص آن در سه ماهه نخست به سبب کاهش قیمت‌های نفت 39 درصد کاهش یافته است.


شرکت نفت و گاز اروندان سال گذشته 6 میلیارد ریال اعتبار به منظور کمک به اجرای طرح های عام‌المنفعه اختصاص داده است.


شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اجرای یک طرح مطالعاتی و تحقیقاتی، امکان استفاده از مالچ پایه گیاهی به منظور جایگزینی با مالچ های پایه نفتی در استان خوزستان را بررسی می کند.


رييس پرديس‌ بالادستی از اتمام موفقیت‌آمیز طرح هیدارات‌های گازی در دریای عمان خبر داد و گفت: هدف از اين طرح بررسی و شناسايی پتانسيل‌های موجود هيدرات‌های گازی در دريای عمان و نيز برآورد كمی ذخاير بوده و قرار است فاز دوم اين طرح نيز به پژوهشگاه واگذار شود.


معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از آغاز به کار دکل 39 فتح در میدان نفتی مارون خبر داد.


پایلوت موبایل نمکزدا، این قابلیت را دارد تا جای آن که خود واحد صنعتی را در معرض آزمایشهای مخاطره آمیز قرار دهیم، انواع دمولسیفایرهای مختلف شرکت‌ها را به این پایلوت تزریق، کارایی آنها را با یکدیگر مقایسه و بهترین را انتخاب کرد.


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از حمایت‌های لازم برای تحقق بخشی از قول‌های داده شده از سوی پیمانکار در فاز ٢٠ و ٢١ میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد.


سرپرست واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با تعریف و اجرای پروژه‌های زیست محیطی، آلاینده‌های نفتی در مناطق نفت خیز جنوب در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.


رئیس امور هماهنگی و نظارت بر تنظیم بازار دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، گفت: قیمت پایه محصولات پتروشیمی موعد مقرر یعنی در ابتدای ماه اردیبهشت اعلام می‌شود.


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: تست ٥٠ کیلومتر از خط لوله صادرات گاز به عراق آغاز شد و در مرحله بعد، تست ٤٧ کیلومتر باقیمانده این خط نیز انجام می شود.


مشاور ارشد رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه از همكاري‌هاي بين‌المللي استقبال مي‌كنيم، اما در صورت برداشته شدن تحريم‌ها سطح همكاري ما با شركت‌هاي بزرگي مثل توتال به اندازه آن زماني است كه شروع كرديم نخواهد بود، گفت: ما با اين شركت‌ها در سطح بالاتري همكاري مي‌كنيم و بايد مواظب تيغ دو لبه برداشته شدن تحريم باشيم.


رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفتی با اشاره به اینکه قیمت نفت سنگین و سبک ایران بالای 50 دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد گفت: پیش بینی می‌شود قیمت نفت در بازارهای جهانی متعادل شود.


زنگنه از آغاز عملیات اجرایی هشت پالایشگاه میعانات گازی سیراف ظرف دو ماه آینده خبر داد و گفت: احداث این هشت پالایشگاه میعانات گازی به ظرفیت 60 هزار بشکه در عسلویه شروع می‌شود که عمدتا به بخش خصوصی و عمومی واگذار شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار