4گروه که از محبت خداوند محرومند!

قرآن کریم گروه هایی از انسان ها را نام برده است که به سبب گناهانی که مرتکب شده اند، از گردونه ی محبت پروردگار خارج شده اند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از قدس آنلاين قرآن کریم گروه هایی از انسان ها را نام برده است که به سبب گناهانی که مرتکب شده اند، از گردونه ی محبت پروردگار خارج شده اند و به عبارتی آنان محرومان از محبت خداوند متعال می باشند.

ستمکاران

یکی از گناهان که آثار اجتماعی فراوانی را در پی دارد، بی شک ظلم و ستم می باشد و از این رو قرآن کریم می فرماید: وَ اللهُ لایُحِبُّ الظالمین؛ خداوند، ستمگران را دوست نمی دارد.

فاسدان

گروه دیگری که از دایره ی الطاف و محبت ذات اقدس الهی خارج می باشند، فاسدان هستند و از این رو در قرآن کریم می خوانیم: وَ اللهُ لایُحِبُّ المُفسِدین؛ خداوند فسادکنندگان را دوست نمی دارد.

مسرفان

بی شک مسرفان و افراد اسراف گر از جمله انسان هایی هستند که لطف خداوند شامل حال آنان نمی گردد، چرا که اسراف از جمله گناهانی است که در قرآن کریم و روایات بسیار مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته است و از این جهت خداوند می فرماید: وَ أَنَّ المُسرِفینَ هُم أصحابُ النّار؛ و البته اسراف کنندگان، اهل دوزخ هستند و نیز آمده است: وَ لاتُسرِفُو إِنَّهُ لایُحِبُّ المُسرِفین.

خائنان

دسته ی دیگری از انسان ها که از نعمت دوستی خداوند محروم می باشند، خائنان هستند و از این رو خداوند متعال می فرماید: وَ لاتُجادِل عَنِ الَّذینَ یَختانُون أَنفُسَهُم إِنَّ اللهَ لایُحِبُّ مَن کانَ خَوَّاناً أثِیما؛ هرگز از خائنان و آنان که به خود خیانت کردند حمایت نکن، چرا که خداوند متعال خیانت کنندگانِ گنهکار را دوست نمی دارد.


پی نوشت ها:
1- سوره آل عمران: آیه 57.
2- سوره نساء: آیه 64، 107.
3- سوره مائده: آیه 64.
4- سوره غافر: آیه 43.
5- سوره انعام: آیه 141.
*صمدی، علی اکبر، آثار گناه در زندگی و راه جبران: 32، 35.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گناه ، محبت ، خدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.