یک روانشناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آثار نامطلوب مسائل منفی در دراز مدت افسردگی را در پی دارد

یک روان‌شناس گفت: افسردگی نوعی بیمار روانی است که موجب احساسی غم و ناراحتی مداوم در افراد می‌شود.

جعفر بای روان‌شناس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه انسان موجودیت سه بعدی که از حقوق روانی و جسمی برخوردار است که این دو بخش بر یکدیگر  تاثیر متقابلی دارند اظهار کرد: گاهی عوارض روحی و روانی بر جسم جان آدمی اثر می گذارد و گاهی دیگر مسائل جسمی بر مسائل روحی و روانی تاثیر گذار است، انسان در فرآیند زندگی روزمره خویش تحت تاثیر کنش و واکنش‌های مختلفی قرار می‌گیرد که بعضی از آنها مثبت و برخی دیگر منفی اند. 

بای افزود: مسائل منفی در درازمدت آثار نامطلوبی را به همراه دارد که با تکرار و استمرار آنها انسان خلق و خوی ناراحتی و افسردگی را پیدا می‌کند. بنابراین تمام ناراحتی‌های به وجود آمده از زندگی انسان اثر مطلوبی بر روح و روان آدمی می‌گذارد و زمینه افسردگی و ناراحتی در آنها به وجود می‌آید. 

وی تصریح کرد: انسانهای افسرده در خود فرو رفته و بیشتر به فکر و اندیشه نامعلوم و بی نتیجه به سر می‌برند و در برخی موارد نسبت به مسائل خاصی حساسیت دارند که این رفتار بیمار گونه علاوه بر اینکه فرد بیمار را دچار مشکل می‌کند ، اطرافیان بیمار را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. 

بنابراین فرد بیمار برای بهبود بیماری خویش باید از مسائلی که نسبت به آنها حساسیت دارد، دور باشد تا شرایط بهبودی و درمان حاصل شود. 

بای اضافه کرد: انسانهای افسرده گاهی اوقات ساعتها در خود فرورفته و هیچ تحرکی از خود نشان نمی دهند . آنان هیچ گونه انگیزه مثبت برای انجام کار و فعالیت از خود نشان نمی دهند و خلاقیت و نوآوری در آنها به یاس و نا امیدی تبدیل می‌شود و علاوه بر این اطرافیان را نیز تحت تاثیر افکار بیمار گونه خویش نسبت به مسائل پیرامونی ، مایوس و نا امید می‌کند. 

وی در  ادامه گفت: تغییرات محیطی و عدم یادآوری مسائل و موضوعات ناراحت کننده و دور کردن آنها از صحنه‌های غم انگیز از اقدامات بسیار ضروریست تا آنها بتوانند در مسیر درمان قرار گیرند. 

این روانشناس گفت: اگر نسبت به معالجه این افراد اقدام به موقع صورت نپذیرد، با حاد شدن شرایط درمان با دشواری همراه می‌شود و طول درمان نیز برای اطرافیان مشکلاتی را به همراه می‌آورد. 

بای در پایان گفت: امروزه مسائل و موضوعات فراوانی می‌تواند بهانه‌ای برای ابتلا به این بیماری شود که باید نسبت به فراهم ساختن محیطی شاد تلاش کرد تا ابتلا به این عارضه به حداقل برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افسردگی ، خانواده ، روان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار