تکمیلی/ مارکو روبيو: سياست خارجي آمريکا در دوران تصدي هيلاري کلينتون در وزارت خارجه يک فاجعه بود

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست خارجی دولت اوباما در دوران وزارت هیلاری کلینتون یک فاجعه بود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، سناتور مارکو روبیو در پاسخ به پرسشی درباره ی نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا گفت: نگاه من به ریاست جمهوری هیلاری کلینتون از دوره ی ریاست جمهوری بیل کلینتون نشأت می گیرد، ریاست جمهوری هیلاری کلینتون در واقع تکرار یک دوره ی چهار ساله ی دیگر از ریاست جمهوری باراک اوباما خواهد بود، من تا این لحظه ندیدم که هیلاری کلینتون حتی در یک موضوع هم که شده خود را از آنچه که رئیس جمهور آمریکا انجام می دهد، متمایز کند.

وی افزود: این موضوع در عرصه ی سیاست خارجی بسیار صدق می کند. ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که هیلاری کلینتون وزیر خارجه ی دوره ی نخست ریاست جمهوری باراک اوباما بود.

روبیو گفت: او در این چهار سال هیچ دستاوردی در سیاست خارجی نداشت بلکه برعکس ، سیاست خارجی اوباما با دنبال کردن برنامه هایی مثل تنظیم مجدد روابط با روسیه، یا واکنش به حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی و یا دیگر موضوعات به خصوص درسالهایی که هیلاری کلینتون وزیر خارجه بود برای آمریکا یک فاجعه بود و باعث شد امروز همپیمانان ما اعتماد کمتری به ما داشته باشند، دشمنان ما کمتر از ما بترسند و نفوذ آمریکا امروز در دنیا کمتر از چهار تا شش سال پیش شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار