صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران:

از کشف دومین اسکلت پیش از تاریخ در بازار تهران تا 10 فتوا درباره سگ کشی

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور، موضوع‌های کشف دومین اسکلت پیش از تاریخ در بازار تهران و انتظار چهار ساله برای تجمیع بیمه‌ها پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران ، روزنامه وطن امروز، آرمان، ایران، جام جم، خراسان و مردم سالاری در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون 10 فتوا برای سگ کشی، افزایش میانگین سن ازدواج در کشور، آمار 6 میلیون تنی سالمندان در کشور و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

روزنامه مردم سالاری:

افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه امروز لازمه تحکیم بنیان خانواده و تقویت سبک زندگی اسلامی و ایرانی است. در حقیقت زنان دارای جایگاه ویژه در تحکیم بنیان خانواده و تربیت نسل جوان هستند.

با توجه به اینکه زنان نقش بسیار مهمی در جامعه و خانواده دارند، باید نگاه ویژه به آنان شود و شرایط مناسب برای آن‌ها مهیا شود. این در حالی است که متاسفانه در برخی مواقع جایگاه مهم زنان در جامعه به دست فراموشی سپرده می‌شود.

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع سهمیه بندی جنسیتی نوعی تحقیر زنانه است، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ سهمیه دادن برای اشتغال زنان در حقیقت نوعی تحقیر زنان است، لذا می‌بایست شایسته سالاری افراد را در پست‌ها و مقام‌های مناسب قرار دهیم و اگر قرار باشد بر اساس سهمیه بندی این اتفاق بی‌افتد، باید گفت که سهمیه بندی برای افراد ضعیف جامعه است که خودشان توانمندی رسیدن به مناصب را ندارند.

در ادامه نیز موضوع‌های سهمیه بندی جنسیتی و تحقیر زنان، جایگاه زنان در ایران، حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف، افزایش توانمندی زنان در ایران، ایجاد جایگاه‌های مناسب برای زنان، جایگاه زنان در خانواده و تاثیر اشتغال آن‌ها در روابط خانوادگی و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش میانگین سن ازدواج در کشور، می‌پردازد.

روزنامه وطن امروز:

*آمار 6 میلیون تنی سالمندان در کشور

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع آمار 6 میلیون تنی سالمندان در کشور می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ بر اساس آمارهای مرکز آمار، در حال حاضر 6 میلیون و 100 هزار سالمند در کشور زندگی می‌کنند که از این میان 49 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. این در حالی است که 20 درصد زنان سالمند و 8.5 درصد مردان سالمند به تنهایی زندگی می‌کنند

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های آمار 6 میلیون تنی سالمندان در کشور، افزایش آمار سالمندان در ایران در 15 سال آینده، کاهش آمار جوانان در آینده، بیماری آلزایمر در میان سالمندان، تشکیل کار گروه ویژه بیماری آلزایمر در سالمندان، راه‌ کار‌های پیشگیری، کنترل و کاهش اختلالات شناختی و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های انتظار 4 ساله برای تجمیع بیمه‌ها، تخلف سازمان‌ جنگل‌ها در واگذاری اراضی محرز است و نیروی کافی برای نظارت بر غذا نداریم، می‌پردازد.

روزنامه آرمان:

*10 فتوا درباره سگ کشی

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع 10 فتوا درباره سگ کشی می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ سگ کشی و سایر کشتارها توجیه شرعی، عقلی، اخلاقی، بهداشتی و علمی ندارد. بر اساس استفتای انجام شده در مراجع تقلید شیعه حاکی از آن است که حتی در صورتی که موزی بودن برخی گونه‌های حیوانات شهری اثبات شود، دفن آن‌‌ها تابع مراحل خاصی است.

در ادامه نیز موضوع‌های 10 فتوا درباره سگ کشی، کشتار حیوانات به ویژه سگ و جانواران موزی و شرایط خاص آن‌ها، کنترل جمعیت حیوانات شهری، عوامل موثر بر رشد جمعیت حیوانات شهری، تشخیص موزی بودن حیوانات بر اساس قوانین شرعی، پیشگیری از اذیت، آزار و شکنجه حیوانات از جمله حیوانات شهری، توجه به نقض کشتار حیوانات غیر موزی و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های دامن زدن خشکی هامون به مهاجرت‌ها، کشف دومین اسکلت 7 هزار ساله در تهران و جابجایی نوزادان در تهران، می‌پردازد.

روزنامه ایران:

*همکاری ایران و آذربایجان در حوزه سلامت

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع همکاری ایران و آذربایجان در حوزه سلامت می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ بر اساس همکاری دو جانبه ایران و آذربایجان می‌توان نیازمندان آذربایجانی را برای درمان در ایران پذیرش کرد تا مشکلات آن‌ها در مراجعه به پزشکان مجرب برطرف شود.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های همکاری دو جانبه ایران و آذربایجان، جایگاه پزشکان ایران در آذربایجان، پذیرش بیماران آذربایجان برای پذیرش و درمان، همکاری ایران و آذربایجان در سازمان تامین اجتماعی ایران، همکاری ایران در حوزه تولید دارو و درمان و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های کشف دومین اسکلت پیش تاریخ در بازار تهران، باقی مانده سم و کود در هر محصول پر مصرف کشاورزی بیش از حد مجاز، و شهر یزد و کویر لوت به جهانی شدن می‌اندیشد، می‌پردازد.

روزنامه خراسان:

*482 هزار تن در صف وام ازدواج

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع 482 هزار تن در صف وام ازدواج می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ آخرین آمار از افراد پشت نوبتی برای دریافت وام ازدواج 482 هزار تن است. این تعداد بر اساس آخرین جمع بندی‌ها از شمار افراد متقاضی دریافت وام در هفته سوم فروردین ماه سال 94 استخراج شده است.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های 482 هزار تن در صف وام ازدواج، دریافت وام 1 میلیون و 200 هزار تن در سال 93، آمار 500 هزار تنی منتظران دریافت وام در سال 94، رقم پرداختی وام ازدواج به زوج‌های جوانما و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های درآمد‌ پزشکان در ایران و غرب، درآمد مطب و کلینیک‌های خصوصی، پل طبیعت تهران جزو سازه‌های برتر جهان انتخاب شد، و کمی آبی در 520 شهر پر جمعیت کشور، می‌پردازد.

روزنامه جام جم

*معلولان ایرانی از دیدن زیبایی‌های طبیعی کشورمان محروم مانده‌اند

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع معلولان ایرانی از دیدن زیبایی‌های طبیعی کشورمان محروم مانده‌اند می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ گردشگران معلول فراغت با اعمال شاقه باروبندیلش را جمع می‌کند و مثل هر شهروند دیگری که گاهی دلش از هیاهوی شهر می‌گیرد، راهی سفر می‌شود. او هم مثل هر ایرانی که در این سرزمین زندگی می‌کند، حق دارد از مواهب طبیعی و آثار تاریخی کشورش دیدن کند و از آن لذت ببرد، اما همین لذت‌های کوچک برای خیلی از معلولان کشورمان پر از دغدغه و دردسر است.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های مشکلات گردشگری معلولان در ایران، نبود سیستم حمل و نقل معلولان در گردشگری، نبود امکانات رفاهی برای جابجایی معلولان در مکان‌های گردشگری، در دسترس نبودن برخی از اماکن گردشگری در اختیار معلولان، محرومیت معلولان در گردشگری ایران، نبود حمایت‌های دولتی گسترده برای معلولان در حوزه گردشگری و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه جام جم  در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌ سلامت مواد غذایی نیازمند مشارکت همه نهادها، می‌پردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار