عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بخش دولتی در طرح سلامت دهان و دندان حضوری فعال داشته باشد/ ضرورت توجه به مناطق محروم در طرح

اجرای طرح سلامت دهان و دهان راهی مناسب برای افزایش رقابت میان بخش دولتی و خصوصی است چرا که پیش از این طرح بخش عمده‌ای از خدمات دهان و دندان در بخش خصوصی ارایه می‌شد.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بدون شک اجرای طرح سلامت دهان و دندان می‌توان نقش بخش دولتی را در ارایه خدمات این حوزه افزایش دهد و در واقع بخش دولتی می‌تواند از پتانسیل این طرح برای رقابت سالم با بخش خصوصی نیز بهره گیرد.

وی گفت: بر اساس این طرح تعدادی بیمارستانهای ویژه برای ارائه خدمات دهان و دندان در کشور در نظر می‌گیرند که حضور مستمر ناظرین وزارت بهداشت در پیشبرد اهداف و کیفیت ارایه خدمات نقش مستقیم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و روستایی در این طرح جزو اولویت به شمار می‌رود خاطر نشان کرد: مناطق محروم به لحاظ مشکلات دسترسی چالشهای فراوانی دارند و ضرورت دارد در ابتدای این طرح رسیدگی به مشکلات دهان و دندان بیماران مناطق محروم در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: آموزش بهداشت و مراقبت از دهان و دندان یکی از راه‌های اشاره شده در این طرح است که ضمن کاهش صورت هزینه در بخش درمان می‌تواند به منزله فرهنگ‌سازی در حفظ سلامت دهان و دندان در کودکی نیز از آن استفاده کرد زیرا واضح است این طرح تضمینی برای پوشش بخش دولتی در بخشی از خدمات رایج و ترویج فرهنگ حفظ سلامت دهان بخشی از وظایف مشخص این طرح است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار