در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

نخجوانی: بیش از دو برابر شدن پهنای باند اینترنت در طی یک سال گذشته/ زارعیان: تا سال 2015 همه شهرها و روستاهای کشور باید زیر پوشش اینترنت قرار گیرند

نخجوانی مدیر شرکت ارائه دهنده تسهیلات اینترنتی و زارعیان مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب به بررسی سرعت و کیفیت اینترنت پرداختند.

در طی یک سال گذشته پهنای باند اینترنت بیش از دو برابر شده/ شرکت مخابرات ایران و شرکت های خصوصی توزیع اینترنت به دنبال کم فروشی نیستند
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "نخجوانی" مدیر شرکت ارائه دهنده تسهیلات اینترنتی و زارعیان مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی سرعت و کیفیت اینترنت پرداختند.

نخجوانی در ابتدا در پاسخ به سوال نخست مجری برنامه پیرامون کیفیت و سرعت اینترنت گفت: اکنون کاربری اینترنت فرق کرده است به گونه ای که تعداد کسانی که در یک منزل از اینترنت استفاده می کنند متفاوت شده است.

مدیر شرکت ارائه دهنده تسهیلات اینترنتی با اشاره به این که کاربران اینترنت با یکدیگر متفاوت هستند گفت: اینترنت را وزارت آی پی و شرکت ارتباطات به مراکز استان ها در کشور توزیع می کند به گونه ای که سپس وارد بستر مخابرات می شود و در نهایت مردم می‌توانند از این خدمت بهره بگیرند.

در طی یک سال گذشته پهنای باند اینترنت بیش از دو برابر شده است

وی با اشاره به این که در حوزه کمبود پهنه باند تحولات خوبی در کشور رخ داده است خاطر نشان کرد: در طی 1 سال گذشته پهنای باند اینترنت در کشور بیش از دو برابر شده است.

نخجوانی با اشاره به این که اعتراض برخی از مردم نسبت به کیفیت وسرعت اینترنت به جا است اظهار داشت: در سطح استان ها دیگر پهنای باند به عنوان یک مشکل مطرح نیست.

مدیر شرکت ارائه دهنده تسهیلات اینترنتی با اشاره به این که اینترنت در بستر مخابرات به مردم ارائه داده می شود افزود: مخابرات نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

وی با اشاره به این که ما تابع قانون هستیم ادامه داد: حداقل 40 درصد هزینه را به مخابرات پرداخت می کنیم.

زارعیان در ادامه برنامه با اشاره به این که انتظارات مردم نسبت به ارائه سرویس اینترنت در کشور بالا است.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات با اشاره به بانکداری الکترونیک، دولت الکترونیک در کشور افزود: متاسفانه در کشور هزینه های لازم پرداخت نمی شود .

در سال 87 مخابرات خصوصی شد

وی با بیان این که در بسیاری از بخش های سرویس دهی کند است ادامه داد: در سال 87 مخابرات خصوصی شد.

زارعیان با اشاره به این که در 5 سال اخیر 2 الی 3 میلیون اینترنت توسط پَِپ واگذار شده است افزود: در سال 85-86 ، 9 هزار تومان واگذار شده بود.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات با اشاره به این که در حال حاضر علی‌رغم این که تورم چندین برابر شده است گفت: ممکن است محدودیت هایی در برخی بخش ها شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد مشترکین در بسیاری از کشورهای دنیا برای استفاده از اینترنت زیاد است بیان کرد: در دو سال اخیر در حوزه بین‌الملل با تنگناهایی مواجه بوده ایم.

مخابرات انحصاری نیست

زارعیان با تاکید بر این که مخابرات انحصاری نیست خاطر نشان کرد: مخابرات از دو بخش برخودار است که یکی از آن مربوط به تلفن ثابت می شود و استفاده از اینترنت در این بخش صرفه اقتصادی ندارد.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات افزود: زیرساخت های ارتباطی انحصاراً در اختیار شرکت مخابرات است.

در ادامه برنامه زارعیان از نخجوانی سوال کرد که شرکت های مخابراتی در چند شهر حضور دارند که وی پاسخ داد: در تمامی شرکت های که امکانات داده شده ما حضور داریم ولی نکته ای که وجود دارد این است که شرکت مخابرات امکانات در اختیار ما قرار نداده است.  

تا سال 2015 همه شهرها و روستاهای کشور باید زیر پوشش اینترنت قرار گیرند

زارعیان مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات در مقابل این اظهارات نخجوانی پاسخ داد: سیاست یک سال اخیر شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات حمایت از شرکت های پپ است اما نکته ای که باید گفته شود این است که براساس اعلامیه اصول جامع اطلاعاتی تا سال 2015 همه شهرها و روستاهای کشور باید زیر پوشش اینترنت قرار گیرند اما به دلایل مسائل خاص اقتصادی شرکت های پپ قادر به حضور در روستاها نیستند.  
 
در بخش دیگری از برنامه مدیر شرکت خصوصی توزیع اینترنت با بیان اینکه بنده صحبت های آقای زارعیان را قبول ندارم گفت: از زمان دولت گذشته چندین بار طی نامه با شورای رقابت آمادگی خود را اعلام کردیم تا تمام نقاط شهری و روستایی را پوشش دهیم اما شرکت مخابرات ایران با اعلام آمادگی ما با نصب شش میلیون پورت مخالفت کرد بنابراین این حرف که گفته می شود ما در نقاط روستایی حضور پیدا نمی کنیم را نمی پذیرم.  
 
نخجوانی در ادامه اظهارات خود اظهار داشت: استان مازندران با توجه به همکاری و مشارکت خوب شرکت مخابرات و شرکت پپ در حال حاضر از ضریب نفوذ اینترنت بالایی برخوردار است و یک سر و گردن از مابقی شهرها بالاتر است. 
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که حضور شرکت های پپ از نظر اقتصادی در برخی از شهرها و روستاهای کشور منطقی نیست اظهار داشت: تعداد کمی از شرکت های پپ حاضرند در برخی از شهرها و روستاها فعالیت کنند.  
 
در ادامه برنامه زارعیان مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند اینترنت تنها سرعتش کم می شود بلکه حجم آن در برخی اوقات کاسته می شود که این به نوعی غش در معامله محسوب می شود اظهار داشت: از آنجایی که شرکت های مخابراتی جانشان به جان مشتری بسته است و میلیاردها تومان را سرمایه گذاری کرده اند قطعا این هوشمندی را دارند که این دست اقدامات را انجام ندهند.  
 
شرکت مخابرات ایران و شرکت های خصوصی توزیع اینترنت به دنبال کم فروشی نیستند

وی افزود: هیچ یک از شرکت های خصوصی و شرکت مخابرات ایران به دنبال کم فروشی نیستند.  
 
وی تصریح کرد: مردم بهترین قاضی برای این موضوع هستند لذا اگر احساس کنند کسی کم فروشی می کند به آن شرکت دیگر اعتمادی ندارند.  
 
زارعیان با بیان این که حجم مصرف اینترنت در کشور افزایش پیدا کرده اظهار داشت: میزان دانلود مردم روز به روز افزایش پیدا کرده لذا باید تلاش کنیم که زیرساخت ها را توسعه دهیم.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: گفتگو ، ویژه ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار