برانکو راه قطبی را نرود:

از ادبیات پروفسور تا ادبیات امپراطور

ادبیات برانکو شاید چند هفته‌ای بیشتر دوام نیاورد و بعد از گذشت چند هفته او همسو با سایر مربیان شود.

از ادبیات پروفسور تا ادبیات امپراطوربه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در آخرین دیدار خود با کادر فنی جدیدش در مقابل تیم فوتبال سپاهان اصفهان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 2 بر 1 تن به شکست داد.
 
اما نکته جالب در انتهای این بازی ادبیات برانکو ایوانکوویچ بود که ما را به یاد سال‌های نه چندان دور زمانی که افشین قطبی هدایت سرخ‌پوشان پایتخت را بر عهده داشت و به صورت کاملا حرفه‌ای جواب خبرنگاران و اصحاب رسانه را می داد می‌اندازد.

این نوع ادبیات شاید چند هفته‌ای بیشتر دوام نیاورد و برانکو هم مانند قطبی که بعد از گذشت چند صباحی همسو با سایر مربیان لیگ شد این مربی زیر فشار مشکلات و حواشی موجود هم‌رنگ جماعت شود و نوع ادبیات خود را تغییر دهد.

هواداران امیدوارند که سکان‌دار هدایت سرخپوشان همانند سال‌های که در مقام سرمربیگری تیم ملی بود، منش خود را حفظ  کندو در جو مسموم لیگ و حواشی پرسپولیس غرق شود.

مشکلات و حاشیه‌های پرسپولیس آرام‌ترین افراد را عصبی می کند.

حال باید دید برانکو ایوانکوویچ در این شریط می تواند آرامش خود را حفظ کند و یا پس از چند هفته خبرنگاران را مورد حملات کلامی قرار می‌دهد.

**ناکامی های پرسپولیس از کجا نشات می‌گیرد

پرسپولیسی‌ها فصل چهاردهم را با فراز و نشیب زیادی پیگیری می‌کند و چهار بازی سرنوشت ساز را پیش رو خود می‌بیند.

پرسپولیسی‌ها همه تجارب ممکن را در مدیریت و سرمربیگری به خدمت گرفتند گاهی گفته شد اشکال در هیات مدیره است و گاهی سخن از ضعف کادر فنی به میدان آمد.

همه این حرف‌ها و سخن‌ها، در واقع یک نکته و اساس مد نظر قرار نگرفت و آن نکته معماری این تیم قبل از فصل بود.

تیمی که قرار است با 100 هزار تماشاگر در استادیوم و میلیون‌ها طرفدار خارج از استادیوم فصل را آغاز نماید برای معماری تیمی، نیز نیاز به متخصص دارد.

سرخپوشان چند نفر را در معماری غلط خود قربانی کردند، از هیات مدیره تا مدیرعامل و از سرمربی گرفته تا مربی در کادر فنی همه و همه را قربانی عدم تخصص در معماری اول فصل خود کردند.

این موضوع بسیار سوال برانگیز‌ است که پرسپولیسی‌ها دقیقا بازیکنانی را از لیست خارج کردند که دقیقا ابزار معماری پرسپولیس بودند بدین ترتیب مسئولان پرسپولیس، تیم خود را از درون ضعیف کردند به طوریکه در آخرین بازی پرسپولیس شاهد بودیم که حتی این تیم توانایی حفظ برتری خود در هشت دقیقه را هم ندارد.

بدین ترتیب پرسپولیس در 4 بازی باقیمانده می‌بایستی کمی مراقب وضعیت خود باشد چون 4 باخت پشت سر هم این تیم را به لیگ دسته یک خواهد برد.

البته پتانسیل پرسپولیس بیش از این ها است که کارش به سقوط برسد، اما مسئولان پرسپولیس متوجه باشند که برای فصل بعد یک معماری دقیق تر تخصصی تر و زیر بنایی تر نیاز دارند.

این همان معماری است که استقلال هم به آن نیاز دارد.

گفتنی است: تیم پرسپولیس چند هفته‌ای است که نتایج خوبی در لیگ برتر کسب نمی‌کند و با 29 امتیاز در رده دهم قراردارد و با تیم آخر جدول 8 امتیاز اختلاف دارد.

به هر حال تیم پرسپولیس با کسب یک برد در 11 بازی پیاپی در لیگ برتر رکورد جدیدی از خود جای گذاشته است این تیم بعد از برد در دربی فقط یک بار پیروز از میدان خارج شد و آن هم مقابل پدیده مشهد بود.

پرسپولیسی‌ها در سال‌های گذشته نه بازی یک برد برایشان اتفاق افتاده بود اما اینکه با 11 بازی یک برد کسب کنند برای او این بار برای این تیم رخ داده است.

به هر حال 9 بازی یک برد 3 بار برای پرسپولیس اتفاق افتاده بود و پرسپولیس در فصل 82 با وینگو بگوویچ در فصل 90 با دنیزلی و در فصل 91 با مانوئل ژوزه نه بازی یک برد را کسب کرده بود.

گفتنی است: مشکلات مدیریتی پرسپولیس هم به دغدغه‌های این روز های پرسپولیس باید اضافه شود که سیاسی تمایل به قطع همکاری با پرسپولیس را ندارد و همچنان خودش را مدیر عامل این تیم می‌داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار