معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

برپایی دهکده سلامت در شهرک اکباتان

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 از برپایی دهکده سلامت به منظور ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی در شهرک اکباتان خبر داد.

مسعود خسروی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به برپایی دهکده سلامت در شهرک اکباتان اظهار کرد: همزمان با هفته سلامت ، برنامه‌های متنوع آموزش با محوریت سلامت شهری و شهروندی در خانه‌های سلامت، مراکز آموزشی و فرهنگی و مساجد اجرا می‌شود. 
وی افزود: دهکده سلامت با هماهنگی و حضور سازمان‌ها و نهادهای خدماتی همچون انتقال خون، هلال احمر، آتش نشانی، ستاد بحران و همچنین تشکل‌ها و کانونها ی مردمی از قبیل کانون سالمندان، خیرین و غیره به مدت یک هفته در 35 ایستگاه واقع در شهرک اکباتان و جنت آباد ، برپا می شود. 

خسروی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی رایگان و همچنین دیابت، فشار خون و غیره در دهکده تصریح کرد: با توجه به شعار هفته سلامت ، ایمنی غذا از مزرعه تا سفره با برپایی غرفه محصولات ارگانیک ، پرورش قارچ خوراکی، آموزش کاشت گیاهان داروئی و غیره شهروندان با مواد غذایی سالم و طبیعی بهره‌مند می‌شوند.
 
وی از استقرار غرفه زمین پاک و آسمان آبی در پایگاه سلامت گفت: با استقرار کارشناسان بازیافت، فضای سبز ترافیک آموزش‌های لازم درخصوص حفظ محیط زیست و اصلاح رفتارهای ترافیکی که در ارتقای سلامت اجتماعی و فردی تاثیر گذار است ارائه می‌شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 از برگزاری همایش‌ و کارگاه‌های آموزشی در سرای محلات اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش‌ پیاده‌روی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده است. 

وی در پایان گفت: ارائه مشاوره سلامت، سنجش توده بدنی، توزیع بروشورهای مرتبط با سلامت ، اجرای تئاتر آموزشی، برگزاری مسابقات ورزشی – سلامتی و جشنواره غذا و ارائه محصولات فرهنگی – آموزشی سلامت از دیگر برنامه‌های این پایگاه است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: شهر ، منطقه ، اکباتان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار