صندوق بین‌المللی پول هشدار داد

اقتصاد انگلیس در وضعیت نامطلوب/ کسری بودجه 7 میلیارد پوندی

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد انگلیس برخلاف پیش‌بینی و وعده‌های انتخاباتی محافظه‌کاران، همچنان تا پایان سال 2020 با کسری بودجه مواجه خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تی‌وی‌، صندوق بین المللی پول در گزارشی افزود: برخلاف آنچه دفتر بودجه انگلیس اعلام کرده بود اقتصاد این کشور وضعیت مطلوبی ندارد و تنها در صورت رشد مستمر اقتصادی طی پنج سال آینده، می تواند در راستای کاهش کسری بودجه حرکت کند.

در این گزارش آمده است کاهش درآمدهای مالیاتی و افزایش هزینه‌های عمومی به این معناست که دولت لندن همچنان در سال  2020 - 2019 با کسری بودجه 7 میلیارد پوندی مواجه خواهد بود.

پیشتر حزب محافظه کار انگلیس پیش بینی کرده بود که با رشد اقتصادی کنونی و تداوم سیاست های ریاضتی، این کشور در سال 2019 – 2020 نه تنها با کسری بودجه مواجه نخواهد بود بلکه 7 میلیارد پوند نیز مازاد بودجه خواهد داشت.

انتشار این گزارش صندوق بین‌المللی پول در حالی است که حدود سه هفته تا انتخابات عمومی ماه مه انگلیس باقی مانده است و احزاب مختلف سیاسی در تلاش هستند به منظور جلب آرای عمومی بیشتر، برنامه‌هایی را مبنی بر کاهش کسری بودجه ارائه دهند.

احزاب رقیب در انگلیس در تلاش هستند از گزارش اخیر صندوق بین المللی پول مبنی بر پیش‌بینی کسری بودجه این کشور به نفع خود بهره‌برداری تبلیغاتی کنند.

جورج آزبورن، وزیر دارایی انگلیس از حزب محافظه کارگفت: این گزارش دلیل خوبی است برای اینکه مردم در انتخابات ماه آینده به حزب محافظه کار رای دهند.

آزبورن ضمن انتقاد از واکنش برخی روزنامه‌ها که با استناد به گزارش صندوق بین المللی پول، عملکرد اقتصادی دولت را زیر سوال برده بودند افزود: هشدار صریح این صندوق درباره عواقب کسری بودجه چیزی سوای دولت محافظه کار است.

حزب کارگر نیز اعلام کرده است در صورت پیروزی در انتخابات آتی و به محض در اختیار گرفتن قدرت، میان بودجه و هزینه‌های کشور تعادل ایجاد خواهد کرد.

نظرسنجی‌ها حاکی است محافظه‌کاران و حزب مخالف کارگر رقابتی تنگاتنگ در انتخابات ماه آتی خواهند داشت که از احتمال تشکیل دولتی ائتلافی در انگلیس حکایت دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار