بهشتی‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فکت‌شیت آمریکایی مصرف داخلی دارد/نظارت‌های آژانس محدود به ایران نیست

یک تحلیگر سیاسی گفت: آژانس موظف است در مورد همه کشورهایی که قصد استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌‌ای را دارند نظارت داشته باشد و این فقط محدود به جمهوری اسلامی نیست.

"حسن بهشتی پور" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر جان‌کری مبنی بر اینکه ما به فکت‌شیت منتشر شده کاملا پایبندیم و روسیه نیز در این زمینه از ما حمایت خواهد کرد گفت: این حرف مطلبی فرصت‌طلبانه برای توجیه است و آمریکا در حال سواستفاده از لابی صهیونیستی در کنگره است. 

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: این قبیل حرف‌ها منطبق با واقعیت نیست و فقط برای توجیه افکار عمومی در داخل ایالات متحده کاربرد دارد.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  اظهار داشت: آژانس موظف است در مورد همه کشورهایی که قصد استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌‌ای را دارند نظارت داشته باشد و این فقط محدود به جمهوری اسلامی نیست .

وی با تأکید بر اینکه این نظارت نظارتی عام است ادامه داد: نظارتی که قرار است آژانس در این زمینه در مورد ایران انجام دهد طولانی مدت است و هیچ ارتباطی با مذاکرات فعلی ایران و 1+5 ندارد.

بهشتی‌پور ضمن بیان اینکه این نظارت از قبل بوده است و در صورت توقف مذاکرات یا به نتیجه نرسیدن آن نیز وجود خواهد داشت تصریح کرد: در صورتی که ایران بخواهد فعالیت هسته‌ای صلح آمیز داشته باشد باید این نظارت را بپذیرد و این نظارت بر 160 کشور دنیا از جمله ایران وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران هیچ تعهدی را فراتر ازآنچه در دنیا متعارف است نخواهد پذیرفت اظهار داشت: از محالات است که ایران زیر بار پذیرش چنین سخنانی برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار