همدان؛

تولید اکسیر جوانی در همدان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید اکسیر جوانی در همدان خبر داد.

محمد نظرپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان گفت: در حال حاضر  در استان همدان 2هزار و175 نفر زنبور دار وجود دارد که در طی سال گذشته هزار و 800 تن عسل تولید نموده اند.

وی با بیان اینکه عسل تنها یکی از فراورده های زنبور عسل می باشد که مردم با آن آشنایی دارند افزود: گرده، موم، گرده موم، زهر و ژله رویال از فراورده های دیگر این موجود است که ناشناخته مانده اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ژله رویال ادامه داد: این محصول اسامی متفاوتی دارد که شاه انگبین، شیر زنبور عسل ، اکسیر جوانی از نام های این محصول بوده و ژله رویال نام علمی آن می باشد.

نظرپور با بیان اینکه این محصول ماده ای شیری رنگ با بوی تندی است که زنبورهای کارگر پرستار جوان در سن 3 تا 12 روزگی تولید میکنند تصریح کرد: ژله رویال برای تغذیه ملکه در تمام مدت عمر5 تا 6 ساله او  و تغذیه لاروها در 3 روز اول زندگی استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه ژله رویال ماده غذایی بسیار ارزشمند و دارویی است که دارای  کلسیم، پتاسیم، آلومینیوم، روی، منگنز، کبالت ومقدار کمی مس می باشد خاطرنشان کرد: علاوه بر این دارای ویتامین هایB1,B2,B3 وb5 تاB12 و همچنین دارای ویتامین های A,C,Dو  E می باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ژله رویال درمان های مختلفی دارد ابراز داشت: رفع تصلب شراین، کاهش چربی خون، تنظیم هورمون ها، کمک به باروری، کمک به رشد استخوان، محرک رشد، اشتها آوربودن، بهبود رماتیسم مفصلی، درمان افسردگی، افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت ها و جلوگیری از پیری زود رس از خاصیت های این محصول است.

نظرپور با اشاره به اینکه باوجود تولید این ماده در واحدهای زنبورداری کشور برداشتی صورت نمی گیرد اذعان داشت: با وجود 5 واحد پرورش ملکه در استان آمادگی حمایت از سایر واحدهای زنبورداری برای تولید این ماده ارزشمند را داریم.

وی با بیان اینکه در صورت همکاری زنبورداران استان پیش بینی تولید سالیانه 50 تا 100 کیلوگرم ژله رویال در استان را داریم گفت: تولید صنعتی این محصول در استان اشتغالزایی و ارزآوری بالایی خواهد داشت و حتی می توان این محصول را صادر نمود.

انتهای پیام/ع


برچسب ها: همدان ، تولید ، اکسیر ، جوانی ، دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.