صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران:

از واردات یک میلیارد دلاری لوازم آرایشی تا افتتاح اولین مهد کودک در زندان قرچک

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور، موضوع‌های واردات یک میلیارد دلاری لوازم آرایشی و 80 میلیارد خسارت اولیه سیل در شمیرانات پیگیری می‌شود.


به گزارش خبرنگار حوزه جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران، روزنامه آرمان، ایران، وطن امروز و مردم سالاری در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون افتتاح اولین مهد کودک در زندان قرچک، ورود 5 هزار فلامینگو در دریاچه، گردش مالی 3 میلیارد دلاری مواد مخدر در کشور، آسیب محصولات غذایی قاچاق به سلامت مردم و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

*روزنامه مردم سالاری:
 
 افزایش مهاجرت پذیری، تفاوت آداب و رسوم، تفاوت نگرش‌های اجتماعی، فاصله طبقاتی، فقر و بیکاری از مهمترین عوامل موثر بر افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی در جامعه امروز است، به طوریکه افزایش آسیب‌های اجتماعی در تهران تا کنون رشد روز افزونی داشته است.

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش چشم گیر آسیب‌های اجتماعی در تهران می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ آسیب‌های اجتماعی در تهران به دلیل مشکلات خاصی که سال‌های اخیر با افزایش مهاجرت‌ها شاهد بودیم، افزایش چشمگیری داشته است. افزایش‌ آسیب‌های اجتماعی علت‌های مختلفی دارد.

در ادامه نیز موضوع‌های افزایش آسیب‌های اجتماعی در تهران، دلایل افزایش آسیب‌های اجتماعی در تهران، افزایش مهاجرت پذیری در تهران، افزایش طلاق، افزایش‌ آمار کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست، ورود غیر مجاز اتباع بیگانه، افزایش‌ آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، کودکان کار، آمار طلاق و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع آسیب محصولات غذایی قاچاق به سلامت مردم، هرگونه افزایش قیمت تخلف است و اصلاح روند درآمدزایی شهرداری از صدور پروانه ساختمانی، می‌پردازد.

*روزنامه وطن امروز:

واردات یک میلیارد دلاری لوازم آرایشی

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع واردات یک میلیارد دلاری لوازم آرایشی می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ سالانه حدود 1 میلیارد دلار انواع محصولات آرایشی و بهداشتی وارد ایران می‌شود. وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به عنوان متولی سلامت مردم و جامعه همواره دغدغه نظارت بر کالاهای سلامت محور را دارند، به همین دلیل تلاش کرده‌اند با تعامل و همکاری صنوف، دستگا‌های نظارت و اجرایی از ورود و توزیع محصولات تقلبی و غیر مجاز در بازار ایران جلوگیری کنند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های آمارهای غیر رسمی واردات محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران، جلوگیری از ورود کالاهای آرایشی و بهداشتی غیر مجاز به ایران، کنترل سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی، نظارت بر دست فروشان لوازم آرایشی و بهداشتی و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز در صفه اجتماعی امروز خود به موضوع گردش مالی 3 میلیارد دلاری مواد مخدر در ایران، ثبت 2 هزار و 400 طلاق در نوروز 94، متلاشی شدن باند جاعلان کارت معافیت، حیات وحش با مجوز محیط زیست سر از باغ وحش درآورد، می‌پردازد.

*روزنامه آرمان:

80 میلیارد خسارت اولیه سیل در شمیرانات

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع 80 میلیارد خسارت اولیه سیل در شمیرانات می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ در روزهای اخیر با اوج گرفتن بارش‌های بهاری، برخی از استان‌های کشور با سیل و طغیان رودخانه‌ها مواجه شده‌اند. به دلیل جاری شدن سیل در مناطق شمالی کشور، جاده چالوس حداقل برای یک هفته مسدود خواهد شد.

در ادامه نیز موضوع‌های 80 میلیارد خسارت اولیه سیل در شمیرانات، مناطق سیل زده و قطع راه‌های ارتباطی برخی روستاها و ایجاد خسارت‌های میلیاردی به زمین‌های کشاورزی، طغیان رودخانه‌ها با اوج گرفتن بارش‌های بهاری، مسدود شدن جاده چالوس، قطع شدن ارتباط روستاهای آبنیک، روته، لالان، زایگان، گرمابدر با شهر فشم به دلیل جاری شدن سیل در محور فشم، آسیب دیدن تاسیسات برق بر منطقه فشم، تامین و احداث جاده‌ها در محور فشم، ایجاد خسارت بر بخش رودبار قصران در شمیرانات، نیاز کمک‌های فرا استانی و ملی به شمیرانات و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های افتتاح اولین مهد کودک در زندان قرچک، هنوز نیمی از تحصیل کرده‌ها بیکارند، و ضرر 500 میلیون دلاری عربستان از تعلیق عمره می‌پردازد.

*روزنامه ایران:

وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع دریاچه ارومیه رو به بهبود است می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ اهالی 75 روستای پیرامون دریاچه ارومیه در 2 استان آذربایجان شرقی و غربی برای اصلاح الگوی کشت و کاهش مصرف آب آموزش دیده‌اند.

ستاد احیای دریاچه ارومیه توانسته‌ است از هرگونه سد سازی جدید در این منطقه جلوگیری کند.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های وضعیت دریاچه ارومیه، ورود 5 هزار فلامینگو به دریاچه ارومیه، جلوگیری از ساخت و ساز در لواسانات و حاشیه سد لتیان، تخریب با‌غ‌های در لواسانات، افزایش تراکم در کلان شهر‌ها، تاثیر جاده‌ سازی غیر اصولی در دریاچه ارومیه و خشک شدن این دریاچه، تخلیه بارهای خاکی کامیون‌ها در دریاچه ارومیه، وجود قطعات سنگ جدا شده از کوه‌ها و دریاچه ارومیه و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های شورای شهر در جریان روند ساخت بوستان یاس قرار نداشت، دیدگاه‌های متفاوت در خصوص دریافت عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک، می‌پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روزنامه ، ایران ، آرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار