رشت؛

ورود نخستین کاروان دولت تدبیر و امید به گیلان

نخستین کاروان دولت تدبیر و امید در راستای سفر رئیس جمهور برای بررسی وضعیت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان وارد گیلان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ رئیس پارک علم و فناوری گیلان صبح امروز در نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان استان به حضور بهزاد سلطانی رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در گیلان اشاره کرد و گفت: معرفی و تشریح خدمات و تسهیلات صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در سفر رئیس جمهور به گیلان است.

مجید متقی طلب، با بیان اینکه پارک علم و فناوری گیلان در سال 81 تاسیس شده است، افزود: چهار مرکز رشد مستقل گیلان، انزلی، رودبار و واحد کشاورزی و گردشگری پارک علم و فناوری گیلان راه‌اندازی شده است.

وی از فعالیت مراکز اقماری مراکز رشد این پارک در آستانه‌اشرفیه، رودبار و آستارا خبر داد و گفت: 35 کانون خلاقیت و شکوفایی پارک علم و فناوری گیلان در دانشگاه‌های استان فعال است.

متقی‌طلب، با اشاره به تشکیل شبکه حمایت از نوآوران و مبتکران در پارک علم و فناوری گیلان، خاطرنشان کرد: سال گذشته زمین مرکز رشد رودبار توسط فرمانداری و شهرداری این شهر در اختیار پارک علم و فناوری گیلان گذاشته شده است.

وی به وجود چهار مصوبه از دولت‌های گذشته در مورد پارک علم و فناوری گیلان اشاره کرد و گفت: واگذاری مجتمع دخانیات به پارک علم و فناوری از مطالبات نوآوران و مبتکران استان است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با تاکید براینکه شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان استان با کمبود مکان مواجه هستند، یادآور شد: هدف‌گذاری یک‌هزار شرکت دانش‌بنیان توسط استاندار گیلان انجام شده و این امر نیازمند در اختیار گذاشتن مکان مناسب است.

متقی‌طلب به وجود مبتکران و نوآوران بسیار در گیلان اشاره کرد و افزود: نیاز است مطالبات مبتکران گیلانی پاسخ داده شود و این انتظار ما از رئیس جمهور است.

وی مسئولیت‌های پارک علم و فناوری گیلان را استانی، ملی و بین‌المللی خواند و اظهار کرد: دبیرخانه دائمی شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی در گیلان مستقر است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه نخستین آزمایشگاه امنیت شبکه غیر از تهران در این استان مستقر است، تصریح کرد: در مجموع 200 شرکت، موسسه و هسته تحقیقاتی در ساختارهای مختلف پارک علم و فناوری گیلان استقرار دارند.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.