فرودگاه کیش در فهرست شش فرودگاه برتر کشور قرار گرفت

مدیر کل فرودگاه بین المللی کیش گفت: فرودگاه بین المللی جزیره کیش در ایام نوروز 94 با جابجایی بیش از 241 هزار مسافر در فهرست شش فرودگاه برتر کشور قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، کورش فتاحی اظهار داشت: در ایام نوروز 94، فرودگاه بین المللی جزیره کیش یکی از پر ترددترین فرودگاه های کشور بود.

وی در مورد میزان مسافران سایر فرودگاه های پر تردد کشور درایام نوروز گفت: در تعطیلات نوروز فرودگاه مهرآباد تهران با جابجایی بیش از 670 هزار مسافر ، فرودگاه امام خمینی(ره) با بیش از 550 هزار مسافر ، فرودگاه مشهد با بیش از 400 هزار مسافر ، فرودگاه کیش با حدود 242 هزار مسافر ،فرودگاه شیراز با بیش از 157 هزار مسافر و فرودگاه اصفهان با بیش از 130 هزار مسافر به ترتیب پرترددترین فرودگاه های کشور شناخته شدند.

فتاحی گفت: فرودگاه بین المللی کیش در پروازهای داخلی رتبه سوم و در پروازهای خارجی رتبه چهارم کشور را از آن خود ساخت.

مدیر کل فرودگاه بین المللی کیش در مورد جابجایی مسافران نوروزی در جزیره کیش گفت: از روز 25 اسفند 93 تا 15 فروردین 94 تعداد یک هزار و 869 پرواز در فرودگاه کیش انجام شد و 241 هز ار و 242 نفر از این طریق جابجا شدند ، همچنین تعداد 24 هواپیمای بوئینگ 747 یعنی 12 رفت و 12 برگشت نیز در این فرودگاه مسافران را جابجا کردند.

در مجموع به نسبت سال قبل در همین زمان، 12 درصد رشد پروازی و 9 درصد رشد مسافر را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در طول ایام نوروز حتی یک برگ شکایت کتبی از خدمات رسانی این فرودگاه نداشتیم افزود : ارزیابان اداره کل بازرسی سازمان منطقه آزاد کیش نیز از رضایت 90 درصدی مسافران از خدمات رسانی فرودگاه کیش خبر دادند.

فتاحی اضافه کرد: در ایام نوروز به ویژه در روزهای 13 تا 16 فروردین ماه سال جاری ، شرکت های هواپیمایی در مسیرهای کیش به تهران ،اصفهان و شیراز، با هدف جلوگیری ازبازار سیاه ، اقدام به فروش بلیت با نرخ مصوب در ترمینال فرودگاه کیش کردند.

مدیر فرودگاه بین المللی کیش گفت : در سال 93 حدود دو میلیون و 800 هزار مسافر از فرودگاه کیش تردد کردند که در سال 94 ، برای تردد 3 میلیون مسافر برنامه ریزی خواهیم کرد.

فرودگاه بین المللی کیش سومین فرودگاه پر تردد کشور پس از تهران و مشهد است.


انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق آزاد ، کیش ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار