باحضور وزير راه؛

آغاز عملیات احداث راه آهن شلمچه به بصره

عملیات اجرایی خط راه آهن شلمچه به بصره امروز باحضور وزیر راه و شهرسازی ایران و همتای عراقی خود در استان بصره آغاز می‌شود.

آغاز عملیات احداث راه آهن شلمچه به بصره
خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان ،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای شرکت در مراسم آغاز ساخت خط ریلی شلمچه به بصره از طریق مرز زمینی به استان بصره سفر مي‌کند تا کلنگ ساخت احداث راه آهن شلمچه تا بصره را به زمین بزند. 

طول خط ریلی قابل احداث حد فاصل شلمچه - بصره 25 کیلومتر است و بر اساس توافقات انجام شده بین وزیر راه شهرسازی کشور و  وزیر حمل و نقل عراق مقرر شد که این خط ریلی در اربعین سال ۹۵ به بهره برداری برسد تا زائرین حسینی بتوانند با قطار به عراق سفر کنند.

 معاون استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندار خرمشهر، مدیرکل راه آهن جنوب، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان و مدیران بنادر و دریانوردی استان در بدو ورود وزیر راه و شهرسازی از ايشان  استقبال کردند.

یادآور می‌شود: راه آهن خرمشهر – بصره روی رودخانه ی اروند از مرز بین المللی شلمچه و از روی یک پل تک پایه که قابلیت جابجایی و باز و بسته شدن را دارد عبور کند .

انتهاي پيام /د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.