جهانگیری در همایش بانوی انقلاب:

وظیفه دولت ارایه الگوی مناسب از انقلاب است

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که تبیین نقش همسر امام(ره) در طول مبارزات ضروری است ، گفت: دولت وظیفه دارد الگوهای مناسبی که در انقلاب وجود داشته را به جامعه و جهان معرفی کند.

وظیفه دولت ارایه الگوی مناسب از انقلاب استبه گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی ایران، خدیجه ثقفی افزود:امام(ره) به گردن همه ما و ملت ایران حق بزرگی دارد و در مقطعی که برای خیلی از افراد این تصور که انقلابی به نام اسلام در تاریخ شکل بگیرد ، امکان نداشت ؛ انقلاب اسلامی ایران را مستمر کرد و از فکر و تصور به منصه ظهور رساند. 

رییس ستاد همایش بزرگداشت بانوی انقلاب ادامه داد: این انقلاب هنوز هم برخلاف دشمنی ها مسیر توسعه و رو به رشد خود را ادامه می دهد و یکی از مسایل جدی که مورد سوال نسل جوان وجود دارد و تاکنون مغفول مانده است ، نقش همسر امام(ره) در طول مبارزات بوده است.

جهانگیری ادامه داد: شاید بتوان گفت که در این باره جفا شده است و به جهت این که زنان جامعه ما نیازمند آن هستند که بدانند امام(ره) و خانواده امام(ره) در آن شرایط سخت این انقلاب و مبارزه را چگونه مدیریت کردند. 

وی با یادآوری سفر چند ماه گذشته خود به نجف اشرف و بازدید از بیت امام(ره) در آن شهر ، اظهار داشت: آشپزخانه ای که برای این منزل کوچک وجود داشت در زیر پله بود و همسر امام(ره) در واقع 14 سال زندگی شخصی خود را در چنین فضایی اداره کرد. 

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که در کشورهای دیگر به چنین شخصیت هایی بسیار اهمیت می دهند ، گفت: این شخصیت ها باید به عنوان الگو معرفی شوند که در چه شرایط سختی این انقلاب توسط امام(ره) و بیت امام(ره) اداره شد. 

جهانگیری درباره زمان درگذشت همسر امام(ره) هم این گونه گفت که یکی از مظلومیت های خانم ثقفی که در سال 88 به دلیل شرایط ویژه کشور مراسم متناسب با شان و جایگاه ایشان برگزار نشد و بیت امام(ره) در آن شرایط این مراسم را بسیار ساده برگزار کرد.

وی خاطرنشان: برگزاری چنین همایش ها و معرفی شخصیت بانوی انقلاب بتواند در معرفی شخصیت ایشان موثر واقع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار