اوباما: دوره مداخله آمریکا در آمریکای لاتین به پایان رسیده است

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد دوره مداخله این کشور در آمریکای لاتین سپری شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که برای بهبود روابط کشورش با کوبا تلاش می‌کند، گفت آمریکا دیگر نمی‌تواند آزادانه در امور کشورهای آمریکای لاتین مداخله کند. 

اوباما در نشست سران کشورهای آمریکایی در پاناما و یک روز پیش از دیدارش با «رائول کاسترو» رئیس جمهور کوبا گفت: «آن زمان گذشت که دستور کار ما در این بخش از جهان چنین بود که آمریکا می‌تواند بدون آنکه مجازات شود در این منطقه مداخله کند». 

اوباما در ابتدای سخنرانی خود از حضور نماینده کوبا در این نشست برای اولین بار ابراز خوشحالی کرد و گفت: در حالی که آمریکا فصل جدیدی از روابط را با کوبا شروع کرده است ما امیدوار هستیم این اقدام فضای جدیدی را برای بهبود زندگی مردم کوبا ایجاد بکند. 

 وی گفت: این فضای جدید هم صرفا به علت اقدامات آمریکا ایجاد نمی‌شود بلکه از طریق تعامل و دیالوگ میان مردم کوبا ایجاد خواهد شد. 

باراک اوباما افزود: ما به تفاوت‌های میان کشور‌هایمان با دیده احترام نگاه می‌کنیم. روزگاری که در آن در این نیمکره تصور بر این بود که آمریکا می‌تواند در امور دیگران مداخله کند بدون آنکه تحت پیگرد قرار بگیرد و حتی از مصونیت برخوردار باشد هم اکنون به پایان رسیده است. 

 وی گفت: اقدامات ما صرفا برای منافعت خودمان نیست بلکه این کار بدان علت انجام می‌دهیم که باور داریم کار درستی است. این مهم است و امیدوار هستم که همه کشورهای شرکت کننده در این نشست به ما بپیوندند و از اهمیت این نوع اقدامات مطلع شوند. بسیاری از مواقع صحبت کردن به نمایندگی از مردمانی که ضعیف و ناتوان هستند و صدایشان شنیده نمی‌شود بسیار دشوار است.

انتهای پیام/
برچسب ها: اوباما ، امریکای ، لاتین ، کوبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار