باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

کالای استراتژیک جاده صاف کن آمریکا در منطقه چیست؟/ چه کسی باید به بایگانی مسئولان آل‌سعود منتقل شود؟

سیاست‌های الهام گرفته از ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی، عربستان را به پرتگاه سقوط سوق می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ عربستان سعودی در یک دهه گذشته تلاش‌هایی برای انهدام زیرساخت‌ها و مردم کشورهای منطقه غرب آسیا از جمله "سوریه"، "عراق" و "یمن" انجام داده‌ است.

اولین گام از اقدام عربستان تلاش گسترده با برخی کشورهای منطقه در جهت نابودسازی زیرساخت‌های سوریه بود در این راستا "بندر بن سلطان‌‌بن‌عبدالعزیز" رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان مسئول پرونده سوریه گردید و اقدامات مخربی را انجام داد تا ملت سوریه را به زانو درآورند.

کالای صادراتی عربستان به جز نفت چیست؟/مسئول ویرانی‌های انبوه در یمن، سوریه و عراق کیست؟/ آیا پرتگاه سقوط در انتظار سعودی‌هاست

به نظر می‌رسد عربستان سعودی به جز نفت کالای استراتژیک دیگری به نام "تروریسم" دارد که از آن در راستای منافع قدرت‌های بزرگ از جمله ایالات متحده آمریکا استفاده می‌کند. 

"بندر بن سلطان" در پرونده سوریه شکست خورد و او باید به بایگانی مسئولان آل‌سعود منتقل شود

"حمیدرضا صدر الحسینی" کارشناس مسائل استراتژیک در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره این که یک مقام روسی به نقل از شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" گفته بود که ما به دنبال سرنگونی نظام "بشار اسد" هستیم حتی اگر این به قیمت ویرانی کل "سوریه" بیانجامد، اظهار داشت: اگر "بندر" می‌توانست پرونده سوریه را به پیش ببرد، قطعاً "ملک عبدالله" پرونده را از او نمی‌گرفت.
 
وی افزود: "بندر" با تجربیات فراوانی که از "ایالات متحده آمریکا" داشت تصور می‌کرد که می‌تواند با هماهنگی مقامات آمریکا شرایطی را برای سوریه به وجود بیاورد که نظام سوریه بیش از چند ماه دوام نیاورد و به کمک پول‌ها و نیروهایی که به سوریه گسیل کرد به دنبال این موضوع بود.  

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به شکست "بندر بن سلطان" در پرونده سوریه ادامه داد: با شکستی که او در سوریه دریافت کرد سابقه امنیتی اطلاعاتی و سیاسی او زیر سؤال رفت و بندر بن سلطان به عنوان مسئول رابطه "رژیم صهیونیستی" و "عربستان سعودی" به دنبال این بود که پرونده‌های آمریکا را پیش ببرد که با شکست مواجه شد.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: "بندر بن سلطان" در پرونده سوریه شکست خورد و او باید به بایگانی مسئولان آل‌سعود منتقل شود و در پارکینگ بماند.
 
بزرگ‌ترین مشکل ما متحدان ما در سوریه مثل سعودی‌ها و امارات بوده و مصمم هستند اسد را سرنگون کنند

"جو بایدن" معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت: من همیشه فکر می‌کنم بزرگ‌ترین مشکل ما متحدان ما در سوریه مثل سعودی‌ها و امارات بوده و مصمم هستند اسد را سرنگون کنند و صدها میلیون دلار پول و صدها تن سلاح به سوریه گسیل داشتند و به هر کسی که با اسد می‌جنگید کمک کردند (بیشتر بخوانید).

سردار  "محمد اسماعیل کوثری"، رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، گفت: اگر حکم شرعی آیت‌الله سیستانی و حرکت عمومی مردم برای مقاومت نبود، داعش خیلی از اقداماتی که استکبار، "عربستان" و "رژیم صهیونیستی" از این گروه تروریستی مطالبه می‌کرد را به سرانجام می‌رساند (بیشتر بخوانید).




رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دو عامل مهمی که باعث پیروزی ارتش و نیروهای مردمی عراق شد، رهبری و حمایت مردم "عراق" بود و در آینده نزدیک پیروزی‌های بیشتری در انتظار ملت عراق است.

*عراق 

از ماه می سال گذشته بحران "عراق" با حمایت برخی کشورهای منطقه از تروریست‌های داعش از جمله عربستان کلید خورده است. در سال گذشته تروریست‌های تفکیری استان "نینوا"، "صلاح‌الدین"، "الانبار" و "دیاله" را به اشغال خود درآوردند.

پس از آن نیروهای مردمی با فتوای مرجعیت و با حضور ارتش عراق وارد صحنه شدند و در اولین گام آزادسازی "آمرلی" را که به گفته "سرلشگر حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آزادسازی "آمرلی" مانند آزادسازی "خرمشهر" بود را رقم زدند و پس از آن استان "دیاله"، و شهر "تکریت" آزاد شده و امیدهای بسیاری برای آزادسازی تمام بخش‌های اشغالی عراق دیده می‌شود.

سردار سرتیپ سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم یادواره نوزدهمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره پیش بینی آ‌زادی سازی استان "نینوا" اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دنبال سقوط نظام عراق بودند که این اتفاق نیافتاد و امیدواریم که همه بخش‌های به زودی آ‌زاد شود و توفیقات  لازم در این زمینه صورت گیرد و ایران در این مسیر کمک مستشاری به مظلوم خواهد داشت. 

کالای صادراتی عربستان به جز نفت چیست؟/مسئول ویرانی‌های انبوه در یمن، سوریه و عراق کیست؟/ آیا پرتگاه سقوط در انتظار سعودی‌هاست

*یمن 

در ماه مارچ 2015 حمله گسترده‌ای از سوی عربستان سعودی برای تسلط بر یمن و انهدام زیرساخت‌های این کشور آغاز شد. عربستان با یک ائتلاف به همسایه جنوبی خود حمله کرد و ده‌ها نفر را به خاک و خون کشیده که بهانه واهی عربستان دموکراسی بود که بسیار تأمل برانگیز است.

سردار "غلامرضا جلالی" رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در گفتگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه  درباره بیانات مقام معظم رهبری پیرامون تحولات یمن اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری بسیار صحیح و واقع بینانه است زیرا اگر قرار باشد هر کشوری در مشکلات داخلی کشور دیگر دخالت کند و کشور همسایه‌اش را مورد حمله قرار دهد این موضوع یک بدعت بوده و فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه دقیق و روشنگرانه است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پایان با اشاره به لزوم توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حمله به یمن بدعتی است که آرامش منطقه غرب آسیا را به هم می‌زند و این اقدام عربستان مخل امنیت منطقه بوده و زمینه های سواستفاده را فراهم می‌کند و باید مشکل یمن با گفتگوهای یمنی-یمنی حل شود.


"حمید رضا مقدم فر" مشاور فرمانده کل سپاه درباره بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جنایات عربستان سعودی در یمن مشابه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است و عربستان در حمله به یمن یک بدعت ایجاد کرده گفت: اساسا صحیح نیست که یک کشوری صرفا با یک ادعا به کشور دیگری حمله کند و این موضوع جدید و بدیع است.



کالای صادراتی عربستان به جز نفت چیست؟/مسئول ویرانی‌های انبوه در یمن، سوریه و عراق کیست؟/ آیا پرتگاه سقوط در انتظار سعودی‌هاست


مقدم‌فر یادآور شد: عربستان نه مجوزی از سازمان ملل داشته و نه منطقی که با آن توجیه حمله داشته باشد و صرف اینکه این کشور مخالف دموکراسی مردمی یمن که حاصل آن برکناری حاکم ظالم است، بوده با این ادعا یک حرکت ظالمانه و غیرمنطقی و غیرقانونی انجام داده است.

مشاور فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: عربستان یک خطا و اشتباه راهبردی مرتکب شده و پیش‌بینی می‌شود اگر این کشور حمله به یمن را ادامه دهد سند نابودی خود را امضا خواهد کرد و یمن کشوری است که ملت آن از خود دفاع خواهند کرد و قطعا این حمله به نتیجه نخواهد رسید. 


کالای صادراتی عربستان به جز نفت چیست؟/مسئول ویرانی‌های انبوه در یمن، سوریه و عراق کیست؟/ آیا پرتگاه سقوط در انتظار سعودی‌هاست

اقدامات مضر سعودی‌ها

البته به نظر می‌رسد این تنها گوشه‌ای از اقدامات عربستان در یک دهه اخیر بوده که می‌توان جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، حمله مستقیم نظامی به "انصارالله" در سال 2009 و 2010 به شمال یمن(استان "صعده")، کشتار زائران بیت‌الله حرام جمهوری اسلامی ایران  در سال 1987، زمینه چینی برای حمله تروریست‌ها به لبنان در یک سال اخیر را می‌توان از دیگر اقدامات مخرب عربستان بدانیم که اگر بخواهیم درباره هر یک از آنها سخن بگوییم می‌توان یک کتاب نوشت.

اخیرا هم دو مأمور متجاوز سعودی به دو نوجوان ایرانی متعرض شدند که این اقدام تأسف بار با واکنش‌های بسیاری از ملت عزیزمان و مسئولین مواجه شد و نشان داد این کشور حق حفاظت از "مکه" و "مدینه" را ندارد در مجموع سیاست‌های  الهام گرفته از ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی پادشاهی عربستان این کشور را به پرتگاه سقوط سوق می‌دهد. 

گزارش: محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار