اصلاح عادات غذایی راهکار اصلی پیشگیری از گرفتگی عضلات است

اصلاح عادات غذایی به ویژه مصرف برخی از موادمعدنی و پرهیز از مصرف برخی دیگر از مواد نظیر چربی، قند و نوشابه، از راهکارهای اصلی پیشگیری از گرفتگی عضلات بدن است.

محمدرضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عوامل موثر در گرفتگی عضلات متنوع هستند که یکی از مهمترین آنها عوامل مرتبط با نوع موادغذایی مصرفی است.

وی با اشاره به تاثیر عوامل غذایی در پیشگیری یا ایجاد گرفتگی عضلات بدن، تاکید کرد: اصلاح عادات غذایی به ویژه مصرف برخی از مواد معدنی و پرهیز از مصرف برخی دیگر از مواد نظیر چربی، قند و نوشابه، از راهکارهای اصلی پیشگیری از گرفتگی عضلات بدن است.

درستکار گفت: کمبود منیزیم، کلسیم، پتاسیم، سدیم و ویتامین E در رژیم غذایی روزانه، تاثیر قابل توجهی در ایجاد گرفتگی عضلات به ویژه عضلات ناحیه ساق پا دارد.

وی افزود:  مصرف زیاد قندها، چربی‌ها، نوشابه‌ها با کاهش جذب عناصر معدنی مورد نیاز بدن، به بروز گرفتگی عضلات بدن کمک می کند.

درستکار خاطرنشان کرد: زنان باردار، ورزشکاران، مبتلایان به فشار خون بالا و بیماران کلیوی، بیشتر به مصرف موادمعدنی نظیر سدیم، کلسیم، پتاسیم و منیزیم و همچنین مصرف ویتامین‌هایی نظیر ویتامین E جهت پیشگیری از گرفتگی عضلات بدن نیاز دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار