لاریجانی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری راهکار بی‌بدیل اشتغال‌زایی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جذب سرمایه منتهی به ایجاد اشتغال‌زایی بیشتر و رونق اقتصاد کشور خواهد شد.

سرمایه‌گذاری راهکار بی‌بدیل اشتغال‌زاییبه گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه دیدارهای نوروزی با مسئولین استان قم در جمع خبرنگاران در توصیه به مدیران این استان گفت: مسئله آبادانی و رونق تولید در استان قم از نکات حائز اهمیت بوده و رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید کردند، اکنون عقب افتادگی‌هایی از نظر سرمایه‌گذاری در قم وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی از قم به عنوان مهد تفکر اسلامی نام برد و گفت: اما متاسفانه در حوزه‌‌های سرمایه‌گذاری نیازمند رشد بیشتر هستیم که مسئله توریسم، دامداری و صنعت این موضوع را محقق می‌سازد.

وی به مدیران استانی توصیه کرد که از زمان نهایت بهره را ببرند و افزود: برخی از کارآفرینان استان قم عنوان می‌کنند که استقبال چندانی از سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد، در حالی که هر استان که تور خود را برای جذب سرمایه بهتر هدر کند، در مسابقه توسعه میان استان‌ها پیروز خواهد بود. برخی استان‌ها با تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری بستر را برای توسعه فراهم کردند. سایر استان‌ها نیز باید با سرلوحه قرار دادن اینگونه فعالیت‌ها شرایط را برای بهبود وضعیت فراهم کنند.

به گفته رئیس قوه مقننه برای رفع مشکلات باید یک دید باز در استان قم وجود داشته باشد و از سرمایه‌گذاری استقبال کرد.دکتر لاریجانی جذب سرمایه را منتهی به ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد دانست و گفت: امیدوارم که در سال 94 این هدف گیری جدی گرفته شود و برای مدیران با توجه به میزان پیروزی در این مسابقه ارج و قرب قائل شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با گفت‌وگوهای هسته‌ای امیدواری برای رفع هر چه سریعتر مشکلات به وجود آمده و انشاالله تا ماه‌های آینده خبرهای بهتری را خواهید شنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود و در واکنش به مسئله اتفاق افتاده در عربستان گفت: بنده معتقدم که این موضوع باید از طریق راه‌های دیپلماتیک پیگیری شود و تاکنون نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است. بنده نیز در جلسه با مسئولان سازمان حج و زیارت در این مورد سوالاتی را مطرح کردم که خوشبختانه مسئولین این سازمان و وزارت خارجه موضوع را به خوبی پیگیری می‌کنند.

لاریجانی این اتفاق را مسئله‌ای آزاردهنده برای ملت ایران عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت که دستگاه‌ها این موضوع را به خوبی پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار