معاون درمان وزیر بهداشت خبر داد:

مرکز سطح یک سرطان درکرمانشاه راه اندازی می شود

معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش‌پزشکی با بیان اینکه 75 درصد علل مرگ و میر را سکته‌های قلبی و مغزی، حوادث و سرطانها تشکیل می‌دهندگفت: امسال برنامه‌های ملی نظام‌تشخیص و درمان حول این چهار عامل مرگ و میر طراحی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛ محمد آقاجانی از راه‌اندازی مراکز

سرطان در سطح‌ کشور در سه ‌سطح یک، دو و سه خبر داد و گفت : مراکز

سطح یک که در برخی استانها از جمله کرمانشاه راه‌انداری می شود شامل بخش‌های شیمی‌درمانی، تشخیصی و سرپایی سرطان است که با تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه‌ها ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: جهت راه‌اندازی 164 مرکز تخصصی و فوق تخصصی سرطان در سطح کشور در سال ‌جاری دو ‌هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است ودر تلاشیم این میزان اعتبار را از طریق سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی تامین کنیم.

آقاجانی با اشاره به پیگیری هشت ‌برنامه در حوزه‌ درمان در طرح‌ تحول نظام‌سلامت در سال‌ گذشته، گفت:در سال‌جاری علاوه بر پیگیری این برنامه‌ها، برنامه‌های متنوع دیگری از جمله بحث توسعه همه‌جانبه بیمارستانهای دولتی (از نظر پرسنل، تجهیزات، بازسازی ساختمان و ...) در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه امسال 12 برنامه در حوزه تحول بیمارستانی در دستور کار قرار گرفته، عنوان کرد: در شش ماهه اول سال در نظر داریم تعداد تخت‌های ICU کشور را 50 درصد افزایش داده و به 5700 تخت ICU موجود، 2200 تخت دیگر را اضافه کنیم.

آقاجانی با اشاره به طراحی ساخت 100 مرکز اورژانس در سطح‌ کشور در سال‌جاری، افزود: 60 بلوک زایمان در سطح کشور، و 250 مرکز پلی‌کلینیک با حدود بیش از 6600 مطب در بیمارستانهای دولتی در سالجاری ساخته می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی با اشاره به مشکلات موجود بخش درمانی گفت:کهنه و قدیمی بودن تجهیزات پزشکی وکمبود نیروی انسانی و پرستارو کمبود تخت از جمله مشکلات است .


انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.