مشکل آب روستاهای جزیره قشم حل می شود

افزایش 700 درصدی قیمت هر مترمکعب آب از 6000 ریال به 42 هزار ریال از ابتدای سال 94 بسیاری از روستانشینان جزیره قشم را در شوک فرو برد، با این وجود سازمان منطقه آزاد برای حل این مشکل در حد توان اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عضو موظف هیات مدیره و معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت این سازمان گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی به عنوان زیر مجموعه وزارت نیرو، متولی تأمین آب روستاها است. 

احمد حبیبی ادامه داد: دلیل جهش ناگهانی قیمت آب قطع یارانه پرداختی توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی و افزایش هزینه هر مترمکعب آب توسط شرکت آب و برق قشم بوده است.

وی گفت: براساس قرارداد منعقده بین شرکت آب و فاضلاب روستایی و وزارت نیرو قیمت هر مترمکعب آب 25 هزار ریال پیش بینی شده بود که 6000 ریال آن توسط مردم و 19 هزار ریال هم از سوی وزارت نیرو پرداخت می شد.

عضو موظف هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با توجه به پایان این قرارداد در بهمن ماه سال 93 و قطع یارانه پرداختی و همچنین افزایش بهای آب از طرف شرکت آب و فاضلاب روستایی، قیمت آب تحویلی در روستاهای قشم به 42 هزار ریال رسید.

وی گفت: ریاست محترم جمهوری در سفر به قشم دستور اکید برای تامین یارانه آب مردم قشم را صادر کرد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در حال رایزنی با وزارت نیرو برای تامین یارانه آب مردم این جزیره است.

به گفته حبیبی هم اکنون قرارداد تامین آب با شرکت آب و فاضلاب روستایی شش ماه دیگر تمدید شده و براساس این قرار داد 11 هزار ریال از قیمت آب توسط مردم، 19 هزار ریال از سوی شرکت آب و فاضلاب و مابقی به وسیله سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مناطق آزاد ، قشم ، مشکل آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار