برنامه تولید 400 هزار تن مس محتوا تا سال 97 محقق می شود

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس گفت: طرح های توسعه ای این شرکت برای تولید 400 هزار تن مس محتوا تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، احمد مرادعلیزاده اظهار داشت: طرح های توسعه ای این شرکت برای تولید 400 هزار تن مس محتوا تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در دوره جدید فعالیت شرکت ملی صنایع مس، 17 طرح توسعه صنعت مس تدوین شده و از این میزان، حدود 8 مورد جزو طرح های اصلی تولید مس به شمار می رود و بقیه، طرح های زیر ساختی (طرح جامع آب، برق و غیره) است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها 1.9 میلیارد یورو و 4 هزار و 300 میلیارد تومان است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در کشور، امکان تولید 400 هزار تن مس محتوا برای 30 تا 40 سال آینده وجود دارد.

وی ادامه داد: تبدیل این میزان مس تولید شده در آینده به محصول دارای ارزش افزوده بیشتر، نیازمند ایجاد توسعه متوازن در صنایع پایین دستی بخش خصوصی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: معدن ، مس ، توسعه ، بهره برداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار