دخالت خانواده سلطنتی موناکو در اکران فیلم «گریس موناکو»

خانواده‌ی سلطنتی موناکو پس از اعتراض به محتوای فیلم «گریس موناکو» به نظر می‌رسد از اکران این فیلم در سینماهای آمریکا جلوگیری کردند.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر؛ فیلم "گریس موناکو" با بازی "نیکول کیدمن" که در جشنواره کن سال گذشته نمایش داده شد، در سینماهای آمریکا روی پرده نخواهد رفت. 

"گریس موناکو" که مورد انتقاد شدید منتقدان خانواده سلطنتی "موناکو" قرار گرفت، بیست‌وپنجم می در شبکه‌ی کابلی "لایف تایم" روی آنتن می‌رود. 

بعد از اکران بین‌المللی این فیلم در جشنواره کن و برخورد ضعیف با این فیلم، کمپانی وین استاین که حق پخش این فیلم را در جشنواره فیلم برلین 2013 خریده بود، تصمیم به فروش مستقیم این فیلم به شبکه‌ی کابلی "لایف تایم" گرفت تا دیگر فیلم را در سالن‌های سینمای آمریکار روی پرده نبرد. 

این فیلم به کارگردانی "اولیور داهان" دوره‌ای از دهه‌ی 60 میلادی را روایت می‌کند که موناکو به خاطر مالیات‌هایش به بن بست رسیده و "گریس" به فکر بازگشت به هالیوود است.

قرار بود این فیلم اواخر سال 2013 روی پرده برود. با اسامی که در ساخت این فیلم شرکت داشتند، بعضی منتقدان تازه کار این فیلم را در فهرست فیلم‌های مدعی کسب جایزه اسکار قرار دادند. اما وقتی کمپانی وین استاین تاریخ اکران فیلم را به چهاردهم مارچ 2014 تغییر داد این فیلم دیگر نتوانست در فهرست فیلم‌های واجد شرایط شرکت در اسکار قرار بگیرد. 

ریاست کمپانی وین استاین "هاروی وین استاین" صحنه‌های آخر فیلم را حذف کرد و "داهان" که مشغول کامل کردن فیلم بود به این کار کمپانی اعتراض کرد و گفت: حالا یک نسخه از فیلم من و یک نسخه از فیلم "هاروی وین استاین" وجود دارد. آنها یک فیلم تجاری می‌خواهند که بوی گل و یاسمن بدهد، هر چیزی که از نظر آنها تخطی باشد یعنی هر چیزی که عنصری سینمایی دارد را حذف کرده‌اند. 
وقتی جشنواره کن اعلام کرد که به اکران فیلم در افتتاحیه در ماه می علاقه دارد تاریخ اکران فیلم در ماه مارچ هم لغو شد. 

حتی قبل از نمایش فیلم هم فرزندان "گریس" به این فیلم اعتراض کردند و گفتند: این فیلم تجملات و فریب‌کاری‌های غیر ضروری دارد و از نظر محتوای تاریخی نادرست است. 

همچنین فرزندان "گریس" به فرش قرمز جشنواره کن هم نیامدند حتی وین استاین هم در افتتاحیه نمایش فیلم حاضر نشد و گفت: که به دیدن پناهندگان سوری در کمپ‌های اردن رفته است. برنامه‌ای که سازمان ملل متحد برای او ترتیب داده است اما کمپانی وین استاین قرار داد پخش جدیدی برای فیلم در جشنواره کن اعلام کرد و همچنین اظهار داشت که صحنه‌های حذف شده در اکران فیلم در سینما‌های آمریکا اضافه می‌شوداما 3 میلیون دلار از حقوق فیلم را جلوتر دریافت کند و 2 میلیون تخفیف از قرار داد قبلی بدست آورد. 

اما بازهم کمپانی وین استاین فیلم "گریس موناکو" را در برنامه‌ی اکران‌هایش در سال 2015 قرار نداد. 

به نظر می‌رسد خانواده سلطنتی موناکو با متقاعد کردن عوامل و کمپانی فیلم از اکران "گریس موناکو" در سینماهای آمریکا جلوگیری کردند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار