تحقیقات نشان می‌دهند

افزایش 10 تا 20 درصدی مسمومیت‌های دارویی

تحقیقات نشان می‌دهند که موارد مسمومیت‌های دارویی در سالهای اخیر، 10 تا 20 درصد افزایش یافته که مصرف بیش از اندازه و غیر منطقی داروها عامل اصلی این افزایش بوده است.

محمود رضا شاه بهرامی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: داروها اثرات خوبی در درمان بیماری‌ها و عارضه‌ها دارند که این اثرات با مصرف بیش از اندازه‌ آنها، ممکن است کاهش یابد. 

وی با بیان اینکه مسمومیت‌های دارویی از جمله مهمترین عوارض مصرف بیش از اندازه داروها است، تاکید کرد: تحقیقات نشان می‌دهند که موارد مسمومیت‌های دارویی در سالهای اخیر، 10 تا 20 درصد افزایش یافته که مصرف بیش از اندازه و غیر منطقی عامل اصلی این افزایش بوده است. 

شاه بهرامی گفت: البته همه مسمومیت‌های دارویی نتیجه افزایش بیش از اندازه دارو نیست، بلکه مصرف عادی یک یا چند نوع دارو نیز می‌تواند موجب بروز مسمومیت شود. 

وی یادآور شد: استامینوفن‌ها، آسپرین‌ها، ضد احتقان ها، ضد انعقادها، ضد تشنج‌ها، داروهای ضد فشار خون و ضد سل، مسکن‌ها و خواب‌آورها از مهمترین داروهایی هستند که مصرف بیش از اندازه آنها می‌تواند موجب مسموم شدن فرد شود. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار