صدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقتصاد کشور نیاز به تغییرات اساسی دارد/ بهبود وضعیت تولید در گرو رفع تحریم‌های داخلی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان با بیان اینکه تحریم تنها یکی از ارکان مشکل‌زای تولید کشور است گفت: اقتصاد کشور در حوزه تولید نیاز به تغییرات اساسی برای رفع تحریم‌های داخلی دارد.

سیدعلی صدری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی یکی از ارکان‌ اقتصاد کشور تحریم‌ها است اظهار داشت: در 12 سال گذشته تحریم‌ها موجب شد تولیدکنندگان در تأمین مواد اولیه و بازاریابی داخلی و خارجی دچار مشکل شوند.

اقتصاد کشور نیاز به تغییرات اساسی دارد/ تحریم تنها یکی از مشکلات بخش تولید است
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان افزود: از این رو لغو تحریم از یک جهت می‌تواند به ارزآوری و افزایش تولید کمک کند ولی همانگونه که گفته شد تحریم به تنهایی نمی‌تواند پایه‌های اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

وی افزود: در واقع برای حل مشکلات حوزه صنعت و تولید نیاز به تغییرات اساسی در قانون‌زدایی، بخشنامه‌ها، تسهیلات بانکی، کاهش نرخ تورم و تک‌نرخی شدن ارز است تا از این طریق تولید رقابت‌پذیر شود.

صدری تصریح کرد: لغو تحریم بانکی می‌تواند در مبادلات ارزی ما مؤثر باشد که این مسئله قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد اما هرگز نباید نگاه خوشبینانه به این موضوع داشته باشیم چرا که برای بهبود وضعیت تولید تحریم‌های داخلی نیز باید برطرف شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان با بیان اینکه در دو سال اخیر دولت مسیر تحقق شعارهایش را طی کرده است افزود: با توجه به شرایط فعلی و بدنه اقتصادی کشور قطعا اگر توجه بیشتری به متن و حاشیه حوزه صنعت و تولید شود می‌توان چشم‌انداز خوبی را برای این بخش تصور کرد.

صدری همچنین با بیان اینکه نرخ تسهیلات بانکی توأم با نرخ تورم باید کاهش یابد گفت: بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی موجب افزایش قیمت تمام شده تولید می‌شود از این رو این موضوع باید به صورت جدی مورد بررسی  قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، تولید ، اقتصاد ، مبادلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار