رئیس پلیس بین الملل ناجا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

برنده شدن در قرعه کشی کشورهای اروپایی، دام کلاهبرداران/ عدم استفاده از گذرنامه مسروقه و گمشده

رئیس پلیس بین الملل ناجا ضمن هشدار به هموطنان در مورد دریافت ایمیل‌هایی که با مضمون برنده شدن در قرعه کشی کشورهایی اروپایی است، تاکید کرد: افراد در صورت پیدا شدن گذرنامه هایشان که قبلا به سرقت رفته یا گمشده است به هیچ عنوان از آن استفاده نکنند.

برنده شدن در قرعه کشی کشورهای اروپایی، دام کلاهبرداران/ عدم استفاده از گذرنامه مسروقه و گمشده
سردار مسعود رضوانی، رئیس پلیس بین الملل ناجا در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: برخی از افراد سودجو در خارج از کشور با ارسال پیام الکترونیکی برای برخی از افراد، اعلام می‌کنند که در قرعه کشی یکی از کشورهای اروپایی برنده شده اند و با ارائه شماره تماس و شماره پست الکترونیکی در وهله اول بدون درخواست هیچگونه مبلغی مشخصات هویتی و مدارک وی را به منظور انجام امور انتقال درخواست می‌کنند.

وی افزود:در مرحله دوم ضمن درخواست مبلغ ناچیزی تحت عنوان هزینه اداری و با عنوان‌ها و بهانه‌های مختلفی فرد را ترغیب به واریز وجه به حساب اعلامی جهت مالیات انتقال اموال و ... می‌کنند.

سردار رضوانی از هموطنان خواست هوشیاری و دقت لازم را داشته باشند و فریب وعده و وعیدهای کاذب را نخورند.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا تصریح کرد: دارندگان گذرنامه که قبلا گذرنامه خود را مسروقه یا گمشده اعلام کرده اند، در صورت یافتن از آن استفاده نکرده و در اولین فرصت آن را به اداره گذرنامه تحویل دهند.

سردار رضوانی خاطرنشان کرد:مشخصات گذرنامه مسروقه و گمشده در سامانه بین‌المللی مربوط، درج و مسروقه قلمداد شده  و در صورت استفاده در مبادی ورودی و خروجی کشورهای خارجی متوقف و با فرد به عنوان دارنده گذرنامه مسروقه برخورد خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار