شهردار منطقه9 خبر داد:

استقبال بی نظیر مردم از غرفه‌های جشنواره اقوام ایرانی/ بازدید 10هزار نفر در ایام نوروز از جشنواره اقوام ایرانی

شهردار منطقه9 از استقبال بی نظیر مردم از جشنواره فرهنگی هنری اقوام ایرانی در میدان آزادی خبر داد و گفت: حدود 10هزار نفر در ایام نوروز از غرفه‌های این جشنواره بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید علیرضا حسینی شهردار منطقه9 با اشاره به استقبال بی نظیر شهروندان از جشنواره اقوام ایرانی اظهار کرد: جشنواره اقوام ایرانی با عنوان عطر یاس و با حضور اقوام و عشایر 8 استان در میدان آزادی برگزار شد و این جشنواره از 28 اسفند آغاز به کار کرده و تا 14فروردین ماه ادامه داشت.

وی افزود: اقوام و قومیت‌های مختلف با حضور در این جشنواره سعی کردند تا رسوم خود را بصورت گروهی و شهروندان و مسافرین نمایش دهند و 20غرفه فرهنگی، سلامت، کارآفرینی و امور اجتماعی و همچنین 6چادر عشایر نیز برپا شد.

حسینی این برنامه را فرصتی مناسب برای آشنایی شهروندان با آیین‌ها دانست و گفت: این جشنواره همانند ایرانی کوچک، همه دانستنی‌ها درباره اقوام مختلف را به بازدیدکنندگان ارائه داد و اقوام و عشایر استان‌های سمنان، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، سیستان و بلوچستان و گلستان پذیرای عموم مردم در پای برج آزادی سمبل آزادی ایرانیان بودند.

 به گفته وی این جشنواره تا 14فروردین ماه 94 ادامه داشت و علاقه مندان همه روزه از ساعت 10صبح الی 12 شب برای بازدید به مکان برپایی این جشنواره مراجعه می‌کردند و با محصولات، صنایع دستی و سوغاتی‌های قومیت‌های مختلف آشنا شدند.

شهردار منطقه9 خاطرنشان کرد: اوایل برگزاری این جشنواره فاطمی به خود گرفت و با ارائه برنامه‌های آئین مذهبی به پیشواز ایام فاطمیه رفت و در راستای ترویج شعائر اسلامی در دو نوبت نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا برگزار و تا 4فروردین مراسم "چمرخوانی" سوگواری اقوام برپا و مراسم موسیقی اقوام نیز از 5 تا پایان روز جشنواره برگزار شد.

حسینی با اشاره به استقبال بی نظیر شهروندان و مسافرین نوروزی از جشنواره اقوام ایرانی نیز گفت: این جشنواره همانند ایرانی کوچک دانستنی‌هایی درباره اقوام مختلف به بازدیدکنندگان ارائه داد و تا 14فروردین امسال دایر بود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: غرفه ، حسینی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار