بجنورد؛

تجهیز دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی به سیستم آبیاری نوین

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان از تجهیز دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی مستعد استان به سیستم آبیاری نوین در سال جاری خبرداد.


غلامرضا حجی پوردر گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ با اعلام اینکه سال گذشته نیز هزار هکتار به آبیاری تحت فشار مجهز شد گفت: تاکنون 18 هزار و400 هکتار از اراضی کشاورزی استان به صورت مدرن و سنتی تجهیز و نوسازی شده اند.

وی افزود: با اجرای طرح های نوسازی و تجهیز در سطح مزارع ، 50 درصد راندمان آبیاری وتولیدمحصولات در واحد سطح 30 درصد افزایش می یابد.

حجی پور گفت: اعتبار ات تجهیز و نوسازی سنتی اراضی استان سال گذشته 30 میلیارد تومان مصوب شده بود که تاکنون 11 میلیاردو 572 میلیون تومان آن جذب شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه به ازای اجرای یک هکتار آبیاری قطره ای 6میلیون و 500 هزار تومان پرداخت می شود، تاکید کرد: امسال به کشاورزان و باغدارانی به صورت گروهی تقاضای استفاده که از یک منبع آبی مثل چاه عمیق را داشته باشد 85 درصد هزینه پرداخت می شود.

 وی گفت: اجرای طرح آبیاری نوین به ازای هر هکتار 13 میلیون تومان است که در صورت استفاده گروهی از منبع آب مشترک 11 میلیون تومان معادل 85 درصد آن پرداخت می شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.