هزینه سنگین دلیل عدم استقبال مردم از ایمپلنت

هزینه ایمپلنت یک دندان از 600 هزار تومان تا 4 میلیون تومان متغییر است بنابراین هزینه‌های سنگین موجب عدم استقبال سم از این نوع درمان می‌شود.

اکبر فاضل، دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: به طور معمول افرادی که دندان کشیده شده دارند،‌ می‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند البته این مسئله به وضعیت بیمار از نظر اقتصادی و اجتماعی بستگی دارد.

وی با اشاره به هزینه‌‌های ایمپلنت اظهار داشت: هزینه ایمپلنت با توجه به نوع شرکت تولید کننده و تهیه آن از مکان‌های مختلف متفاوت خواهد بود و هزینه‌های 120 هزار تومانی تا 800 هزار تومانی را در بر می‌گیرد.
 
این دندانپزشک بیان داشت: بخش دیگری از هزینه‌های ایمپلنت به توانمندی جراح و احتیاج بیمار به استفاده از روش‌های دیگری چون سینوس و پودر استخون باز می‌گردد که استفاده از این روش‌ها می‌تواند هزینه‌های تمام شده ایمپلنت را افزایش دهد. 

فاضل عنوان کرد: هزینه‌های لابراتواری نوع مواد مورد استفاده در آزمایشگاه برای ایمپلنت نیز در قیمت تمام شده این روش درمانی تاثیر می‌گذارد و در مجموع ممکن است هزینه ایمپلنت برای یک دندان از 600 هزار تومان تا 4 میلیون تومان متغییر باشد. 

وی بیان داشت: تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این روش درمانی در نهایت به نفع بیمار است. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار