سنندج؛

مراجعه 321 هزار مسافر به پایگاه‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی دراستان کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: 321 هزار مسافر در ایام تعطیلات به پایگاه‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی کردستان مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، حسن خدابنده‌لو گفت: در ایام تعطیلات نوروز، جمعیت هلال احمر کردستان دو طرح امداد و نجات جاده‌ای و ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی را در استان اجرا کرد.

وی با اشاره به فعالیت 26 پایگاه ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان، افزود: 321 هزار مسافر در ایام تعطیلات به پایگاه‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی کردستان مراجعه کردند. 

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اعلام اینکه 130 هزار بروشور، بسته فرهنگی، اقلام آموزشی و تبلیغاتی میان مسافران نوروزی توزیع شده است، بیان کرد: بیش از 1500 نفر نیز در خیمه‌های نماز جمعیت هلال احمر استان نماز خود را اقامه کرده‌اند. 

وی گفت:‌ همچنین یک هزار و 500 نفر از خدمات چادرهای سلامت و تست فشارخون بهره‌مند شدند و بیش از 1500 کودک نیز از فضاهای دوستدار کودک استفاده کردند. 

 خدابنده لو در ادامه با اشاره به فعالیت 26 پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات جاده ای، افزود:‌ در ایام نوروز 83 حادثه در کردستان اتفاق افتاد که 42 مورد آن جاده‌ای، شش مورد آن برف و کولاک، 2 مورد حادثه در کوهستان و مابقی حوادث شهری و خدمات حضوری بوده است. 
 وی همچنین با اشاره به 13 هزار و 831 نفر حادثه دیده در ایام نوروز، گفت: 12 هزار و 125 نفر از مسافران و در راه ماندگان نیز اسکان داده شدند. 

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به ارجاع 42 نفر از آسیب دیدگان توسط امدادگران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی اشاره کرد‌وافزود: 30 نفر نیز توسط امدادگران جمعیت به صورت سرپایی مداوا شدند. 
 وی در پایان با اشاره به انجام یک عملیات موفقیت آمیز و نجات جان دو نفر گرفتار در برف و کولاک، گفت: در ایام نوروز بالغ بر 100 تیم تخصصی عملیاتی به مناطق حادثه دیده اعزام شدند. 

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.