میزبانی شایسته گروه مراکز فرهنگی و گردشگری شهرتهران از میهمانان نوروزی پایتخت

در ایام نوروز سال 1394 شهرداری تهران با برپایی جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع میزبان گردشگران شد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ در ایام نوروز سال 1394 شهرداری تهران با برپایی جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع میزبان گردشگران شد.

درست دو روز مانده به آغاز سال 94 چادرهای عشایر در باغ موزه قصر تهران برپا شد. در این گرد‌هم‌آیی، عشایر اقوام مختلف از گنبدکاووس، ترکمن، گلستان، سیستان و بلوچستان، قشقاییِ فارس و ... با شرکت در جشنواره «اقوام» به میزبانی از میهمانان نوروزی به تهران آمدند. دیگ‌ها روشن شد و هر قوم درحال پخت و پز غذاهای محلی همچنین ارایه تولیدات و سوغات خاص خود مشغول شدند.

باغ موزه قصر در ایام نوروز سال جاری، برنامه‌های دیگری چون بازدید از ورزش‌های باستانی در زورخانه این باغ موزه نیز داشت.

همچنین با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معرفی هنرمندان منتخب، آثار صنایع دستی آنها همچون معرق، جاجیم بافی، گلیم بافی، سفال، مینیاتور و.... به معرض نمایش گذاشته شد.

از سوی دیگر طرح تکریم حجاب برتر به فرصتی تبدیل شد تا بانوان با حجاب برتر از برنامه‌ها به صورت رایگان استفاده کنند. این طرح به صورت پایلوت در این باغ موزه و در جهت تشویق از این بانوان، همچنین اشاعه فرهنگ حجاب برتر اجرا شد.

مهدی محمود اقدم مشاور معاون و دبیرگروه مراکز فرهنگی وگردشگری شهر تهران در بازدید از نحوه ارایه خدمات در مراکز تابعه گروه در ایام نوروز گفت: «همزمان با برگزاری طرح گردشگری مهمان طهران توسط ستاد گردشگری، گروه مراکز فرهنگی و گردشگری شهر تهران نیز در راستای اجرایی کردن طرح فرهنگ گشت نوروزی با در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های مراکز خود در مسیرهای 16گانه تهرانگردی به ارایه خدمات متنوع فرهنگی و گردشگری به شهروندان و میهمانان محترم نوروزی از 28 اسفندماه اقدام کردند»

وی با اعتقاد بر این‌که اجرای هدفمند برنامه‌های گردشگری در شهر باعث ایجاد لذت بیشتر از زندگی می‌شود، تاکید کرد: «گسترش این برنامه‌ها سبب توسعه گردشگری خارجی در پایتخت ایران اسلامی شد و از آنجا که توسعه گردشگری فلسفه تشکیل گروه مراکز فرهنگی و گردشگری شهر تهران توسط مدیریت شهری است بنابراین کلیه زحمتکشان گروه مراکز فرهنگی گردشگری شهر تهران، سرمایه‌های اصلی گسترش توریسم پایتخت محسوب می‌شوند. همچنین ازسوی دیگر سیاست کلی شهرداری تهران تحول زیرساخت‌های زندگی شهری است و صنعت توریسم و گردشگری به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی شهرهای پیشرفته از این قاعده مستثنی نیستند.»

دبیرگروه مراکز فرهنگی وگردشگری شهر تهران یادآور شد: « رادیو هم در ایام نوروز در باغ موزه قصر برنامه‌های خود را برای میهمانان تهران اجرا کرده است.»

حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران و رئیس ستاد گردشگری نوروزی تهران از بازدیدکنندگان نحوه پذیرایی مهمانان تهران در باغ موزه قصر بود که از جشنواره اقوام، نمایشگاه صنایع دستی اصیل، نمایشگاه‌های گالری موزه مارکوف نیز دیدن کرد.

باغ موزه قصر یکی از مراکز تابعه گروه مراکز فرهنگی وگردشگری شهر تهران است که در ایام نوروز با اجرای برنامه‌های مفرح، سعی در میزبانی شایسته از میهمانان تهران داشت و سبب گسترش گردشگری نوروزی شد.

خانه موزه عزت الله انتظامی یکی دیگر از این مراکز بود. اجرای برنامه‌های متنوع و نمایشی از جمله نمایش «عطر یاس» با موضوع شهادت دخت گرامی پیامبراکرم(ص) و موضوع شهدای هشت سال دفاع مقدس، «عید اومد بهار اومد» نمایشی خیمه‌شب‌بازی که فلسفه نوروز را به زبان کودکان تشریح می‌کرد، «پرده خوانی حضرت فاطمه (س)»، نمایشگاه عکس نمایش‌های اجرا شده درسال 1393، ایستگاه طراحی و نقاشی برای کودکان که با حضور مربیان خبره سعی در تلفیق هنرهای سمعی و بصری همچون نمایش در فرآیند نقاشی‌های کودکان داشتند.

همچنین از دیگر مراکز فرهنگی گردشگری شهر تهران، خانه موزه شهید بهشتی است که این خانه موزه نیز با برگزاری جشنواره نوروزی با نام «سیمرغ در نوروز» به ارایه خدمات شایسته فرهنگی و گردشگری به میهمانان نوروزی پرداخت. منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد، موزه حیات وحش دارآباد و... از دیگر مراکز فرهنگی و گردشگری شهر تهران هستند که در ایام نوروزی کلیه مدیران و پرسنل این مراکز با تلاش خستگی‌ناپذیر فضا را برای بازدید میهمانان تهران مهیا کردند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار