«لئونارد لنس» در واکنش به خبر چارچوب کلی توافق هسته‌ای ایران گفت دولت این کشور باید با کنگره و مردم درباره جزئیات این چارچوب کاملا شفاف باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛  پایگاه اینترنتی آلترناتیوپرس نوشت: «لئونارد لنس» نماینده جمهوری خواه آمریکا از ایالت نیوجرسی و رئیس مشترک گروه حامی رژیم صهیونیستی در کنگره در واکنش به خبر چارچوب کلی توافق هسته‌ای ایران گفت: «دولت اوباما باید با کنگره و مردم آمریکا درباره جزئیات این چارچوب کاملا شفاف باشد. »

وی در ادامه مدعی شد: « ایران چندین دهه یک برنامه هسته‌ای را دنبال کرده، هزاران سانتریفیوژ را راه اندازی کرده و تاسیسات هسته‌ای مخفی را از جهانیان پنهان کرده است. تحریم‌های سخت و دشوار، ایران را به پای میز مذاکره کشانده است.» 

لنس افزود: «ما اکنون باید با دقت ابزار و اهرمی را که در اختیار داریم برای پاسخگو کردن ایران بررسی کنیم. کنگره و شرکای بین المللی ما باید بتوانند جزئیات این چارچوب را قبل از لغو تحریم‌ها بازبینی کنند.» 

وی همچنین تاکید کرد هر توافق نهایی باید به تصویب کنگره آمریکا برسد. 

وی همچنین در ادعایی بی‌اساس گفت: «ایران یکی از حامیان بنام دولتی تروریسم است. بسیاری از سوالات دشوار درباره چگونگی مشارکت ایران در امور جهانی و اینکه آیا آن‌ها به دنبال ترویج صلح و آزادی در داخل و خاورمیانه هستند همچنان وجود دارد. دولت آمریکا باید با کنگره برای پرداختن به این پرسش‌ها و موضوعات مورد نگرانی دیگر درباره ایمنی و امنیت ملت و منافع ما همکاری کند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار