تبریز؛

مناسب ترین زمان برای نمایان شدن آثار بهره گیری از عوامل فنّی در فرآیند تولید

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مکانیزاسیون و میزان آب مصرفی به عنوان عوامل فنّی فرایند تولید تاثیر خود را در محصول پس از مرحله برداشت نمایان می کنند.

ایاز برنو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کارشناسان نبود اطلاعات و برنامه ریزی های ضعیف در روابط با مدیریت منابع انسانی، اقتصادی و علمی را عامل افزایش ضایعات مواد غذایی عنوان می کنند.

وی تصریح کرد: کارآمد شدن سازمان ها و نهادهای تجاری دولتی و یا خصوصی برای بازاریابی محصولات راهکاری برای جلوگیری از ضایعات محصولات غذایی محسوب می شود.

برنو ادامه داد: نبود اطلاعات کافی در خصوص اصول علمی مربوط به نگهداری، فرآوری، بسته بندی و حمل و نقل محصولات غذایی از عوامل اصلی و تاثیر گذار در حاصل شدن ضایعات محصولات غذایی است.

مدیر صنایع کشاورزی و روستایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: عوامل فنّی بازار سبب ضایعات کمّی و کیفی در محصولات کشاورزی می شود.

وی تاکید کرد: غیر اقتصادی شدن بازاریابی به دلیل اُفت قیمت بازار و نوسانات آنها بخصوص در فصل برداشت سبب ضایع شدن کمّی محصول و زمینه ساز ضایعات کیفی شده و محصول را از حالت درجه یک خارج می کند.
 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.