رییس اتاق اصناف در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

تشکیل کمیته مشترک جهت ساماندهی اصناف بدون پروانه کسب/ نقش اصناف در همدلی و همزبانی دولت و ملت

رییس اتاق اصناف با اشاره به تشکیل کمیته مشترک بین مجموعه سازمان صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف گفت: امیدواریم با تشکیل این کمیته واحدهای بدون پروانه کسب، نظم پیدا کند و ساماندهی شود.

تشکیل کمیته مشترک جهت ساماندهی اصناف بدون پروانه کسب/ نقش اصناف در همدلی و همزبانی دولت و ملتعلی فاضلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش اصناف در همدلی و همزبانی دولت و ملت اظهار داشت: یقینا اصناف به عنوان بخش بزرگی از نظام اقتصادی در تحقق این شعار نقش مهمی را ایفا می‌کند.

رییس اتاق اصناف افزود: مجموعه اصناف و دولت در شروع کار دولت محترم با همین رویکرد کار خود را دنبال می‌کردند و امروز شاهد تعامل خوب و سازنده بین مجموعه بنگاه‌ها و دولت و اصناف هستیم.

فاضلی تصریح کرد: هم اکنون تصمیمات و اقدامات سازمان یافته‌ای انجام شده و دولت هم از این تعامل حسن استفاده را برده و بخشی از کارهای اجرایی را به اصناف سپرده است.

وی ادامه داد: البته هنوز اهمیت و توان این بخش از نظام اقتصادی کشور به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته ولی با توجه به شعار امسال که همدلی و همزبانی دولت و ملت مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته به نظر می‌رسد که این بخش در اولویت‌های اول قرار گیرد.

فاضلی در ادامه صحبت‌های خود از تشکیل کمیته مشترکی بین مجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف خبر داد و گفت: امیدواریم با تشکیل این کمیته واحدهای بدون پروانه کسب، نظم پیدا کند و سازمان دهی شود.

رییس اتاق اصناف ایران با اشاره به اولویتهای اصناف در سال 94 گفت: سازمان یافتن واحدهای بدون پروانه کسب، از اولویتهای ما در سال جاری است و همچنین با توجه به اینکه در بعضی از اتحادیه‌ها ما شاهد یک نوع تداخل صنفی هستیم امیدواریم بتوانیم این مشکل را نیز رفع کنیم.

وی ادامه داد: اصلاح قانون نظام صنفی موضوعی است که باید در سال جاری مورد توجه قرار گیرد چرا که این قانون بعد از اصلاح توسعه‌‌یافتگی مورد نظر را بدست نیاورد.

به گفته فاضلی، اگر بخشی از کارهای جاری به دست اصناف و اتحادیه‌ها سپرده شود هم دولت می‌تواند کار نظارتی خود را بهتر انجام دهد و هم اتاق اصناف می‌تواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

وی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به لزوم حمایت واقعی در بخش تولید کشور گفت: البته دولت به دنبال محقق شدن این امر است اما زمینه آن هنوز فراهم نشده و در این راستا نظام پولی و مالی کشور می‌تواند در این بخش به بنگاه‌ها کمک کند.

فاضلی ادامه داد: حمایت از بخش تولید به خصوص واحدهای کوچک و متوسط موجب رونق اقتصاد خواهد شد و ما در سال جاری بحث ایجاد اشتغال در بنگاه‌های تولیدی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و باور ما این است که با تقویت واحدهای تولیدی کوچک و متوسط می‌توانیم در ایجاد اشتغال تاثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار