مسئول انجمن طناب زنی:

استاندارد‌های لازم را در رقابت‌های جهانی رعایت کردیم

مسئول انجمن طناب زنی گفت: سال 93 برای رشته طناب زنی سال موفقی بود و توانستیم در مسابقات جهانی و آسیایی استانداردهای جهانی و آسیایی را رعایت کنیم.

میترا روحی، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: سال 93 خوشبختانه توانستیم موفقیتهای چشمگیری در این رشته کسب کنیم و در مسابقات آسیایی استاندارد‌های آسیایی را رعایت کنیم و همچنین در مسابقات قهرمانی کشوری تیم طناب زنی از سطح کیفی خوبی برخوردار بود و توانست رضایت مسئولان را تأمین کند.

وی در ادامه افزود: رشته طناب زنی رشته سنتی و فراگیری است که در سال 93 توانستیم اقداماتی مانند کلاس مربیگری هم در بخش بانوان و هم آقایان – اجباری کردن درس طناب زنی هم در یکی از مقاطع ابتدایی و هم دانشگاه بخصوص دانشگاه فرهنگیان و سعی داریم این رشته به صورت آکادمیک تدریس شود.

مسئول انجمن طناب زنی اذعان کرد: در پیاده‌رویهای خانوادگی که در طول سال انجام می‌پذیرفت با انجام حرکات نمایشی در طول مسیر خانواده‌ها را با این روش آشنا و به سمت این رشته ورزشی علاقمند کردیم و در بخش تیمی تیمهای قهرمان و منتخب را انتخاب کردیم و اولین اردوی زیر 14 سال را برگزار  کردیم.

وی همچنین تصریح کرد: با کمیته ثبت رکورد مراوداتی انجام دادیم و کسانی را که در رشته طناب زنی کار عجیب و غیر منتظره‌ای انجام می‌دهند به کمیته معرفی می‌کنیم تا رکوردشان توسط داوران قضاوت و ثبت گردد همچنین کلاس داوری و مربیگری برای استانها و کسانی که علاقمند به آموزش و یادگیری این رشته هستند دایر کرده و مربی اعزام کردیم.

میترا روحی درادامه گفت: سال 94 سال پرجنب و جوشی در این رشته خواهد بود و در نظر داریم مثل سال قبل به فهرست مدرس و بازآموزی و تکمیل اطلاعات مربیان و مدرسان دوره دیده از طریق دعوت مدرس از آنها بپردازیم و همزمان با مسابقات آسیایی می‌خواهم در کنگره‌ای که قرار است در مالزی برقرار شود حضور جدی داشته باشم و در مورد کم و کیف قوانین و مواد مسابقات این رشته ورزشی به مسئولان فدراسیون آسیایی تذکر داده و خواهان تغییر دیر هنگام قوانین شوم زیرا هر ساله قوانین مسابقات آسیایی مدام در حال تغییر و تحول جدید است و این مسئله به رشد و توسعه و ثبات این رشته ضربه خواهد زد.

وی همچنین بیان کرد: امیدوارم در سال جدید با همکاری فدراسیون ورزشهای همگانی و وزارت ورزش و جوانان و شورای برون مرزی بتوانیم دو تیم زیر 14 سال و دو تیم بالای 14 سال هم در بخش بانوان و هم آقایان برای مسابقات برون مرزی بفرستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فقط امیدواریم با همت مسئولان این رشته  ورزشی و فدراسیون ورزشهای همگانی هم بتوانیم به صورت آکادمیک در دانشگاه‌ها این رشته را تدریس کنیم و برای برگزاری مسابقات کشوری و برون مرزی امید به مساعدت و همراهی مسئولان ورزشی را داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار