مدرس بین‌المللی افراد کم‌توان:

مسئولان ورزشی برای حفظ منافع خود به این ورزش جایگاهی نداده‌اند

محمدعلی حق‌شناس گفت: مسئولان ورزشی برای حفظ منافع خود به جای حمایت و پشتیبانی از رشته برای تونیک،‌ ایروبیک به شدت طرفداری می‌کنند.

محمدعلی حق‌شناس کارشناس و مدرس بین‌المللی افراد کم‌توان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیان کرد: مسئولان ورزشی به جای حفظ منافع خود به جای حمایت از رشته ورزشی برای تونیک که کاملاً ایرانی است، از ایروبیک بیشتر دفاع و حمایت می‌کنند و علاقه بیشتری از خود بروز می‌دهند.

وی همچنین در ادامه افزود: ایروبیک رشته‌ای است که باید افراد نابینا مربی به خصوص داشته باشند و متأسفانه به عنوان رقص از آن نام برده می‌شود و در ایران هم به شدت حتی در روستاها رواج پیدا کرده. در صورتی که رشته ورزشی برای تونیک برای هر شخص و با هر وضعیت و توان جسمی قابل استفاده است و یک فرد ناتوان و دارای ضعف جسمانی می‌تواند در کنار یک فرد سالم به راحتی به این ورزش بپردازد.

وی بیان کرد: در سال 93 موفق شدیم. خیلی از استان‌ها را از طریق همایش کلاس و مسابقات با این رشته ورزشی آشنا کرده و آن‌ها را به این سمت سوق دهیم، البته فقط چند سالی است که این ورزش در کشورمان جای خود را بین مردم باز کرده و برای رشد و گسترش آن زمان طولانی می‌طلبد و مستلزم حمایت و توجه زیاد مسئولان هست که آن‌ها بی‌توجه هستند.

مدرس رشته برای تونیک همچنین تصریح کرد: یکی از برنامه‌های حتمی ما در سال 94 این است که با فعالیت و توان بالا سعی در تغییر وضعیت این انجمن به فدراسیون بکنیم و به کمک فدراسیون بتوانیم مسابقات برون مرزی را انجام دهیم و همچنین در نظر داریم مثل همیشه کلاس داوری ومربیگری و مسابقات قهرمانی کشوری را هم برگزار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر موفقیتی که تا این لحظه به دست آوریم با تلاش و هزینه شخصی خودمان بوده و کمترین کمکی از مسئولان ورزشی به خصوص فدراسیون ورزش‌های همگانی در اختیار ما گذاشته نشده است و روی کمک آن‌ها نیز هیچ وقت حساب باز نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کم توان ، حق شناس ، نابینا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار