لشکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سیستم بانکی اهمیت چندانی به حمایت از تولید نمی‌دهد/کمبود نقدینگی توان واحدهای تولیدی را کاهش داده است

رییس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش گفت: عمده واحدهای تولیدی واحدهای کوچک و متوسط هستند که متاسفانه سیستم بانکی نیز اهمیت چندانی به حمایت از این صنایع نمی‌دهد.

علی لشگری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص یارانه تولید اظهار داشت: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد رفع موانع تولید توسط دولت است زیرا پرداخت یارانه مشکلی  از تولید کننده حل نمی‌کند. 
 
رییس هیئت مدیره جامعه صنعت کفش افزود: عمده واحدهای تولیدی واحدهای کوچک و متوسط هستند که متاسفانه سیستم بانکی نیز اهمیت چندانی به حمایت از این صنایع نمی‌دهد. 
 
وی ادامه داد: این واحدها ظرفیت 30 تا 60 درصد کار می‌کنند و با این وجود توانسته‌اند خود را سرپا نگه دارند و نیازهای مردم را تامین کنند. 

لشگری تصریح کرد: عمده فشاری که بر تولید کشور وارد است فشار کمبود نقدینگی است که توان واحدهای تولیدی را به شدت کاهش داده است. 

وی تصریح کرد: همچنین بیش از 80 درصد حجم صادراتی ما نیز به کشورهای عراق، افغانستان و آذربایجان صورت می‌گیرد که متاسفانه طی چند وقت گذشته سهم  بازار عراق را به ترکیه و چین واگذار کرده‌ایم. 
 
وی افزود: این مسئله به دلایلی همچون پس لرزه‌های موانع صادراتی، عدم برنامه‌ریزی تولیدکننده برای تحویل به موقع و مشکلات سر راه تولید داخل اتفاق افتاد. 

وی به قاچاق نیز اشاره کرد و گفت: قاچاق، صنعت کفش ایران را از پای درمی‌آورد، چراکه به دلیل ورود از مبادی غیررسمی، آمار رشدش چندین برابر واردات رسمی است. 
 
لشگری ادامه داد: کفش‌های وارداتی عمدتا از چین و مقدار کمی از ایتالیا است، البته بیشتر اوقات برند اروپایی دارد اما در واقع در آسیای شرقی تولید می‌شود؛ از امارات نیز واردات صورت می‌گیرد که البته صادرات مجدد است. 

وی تاکید کرد: نقش تشکل‌های صنعت این است که هشدارهای لازم را جهت رفع موانع تولید به دولت دهد چراکه بدون وحدت نظر و هماهنگی و همبستگی ملی نمی‌توان شرایط رکود را پشت سر گذاشت و دستیابی به رونق اقتصادی را تجربه کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار