خطر فوران گاز در هوا به خاطر آسیب دیدگی 110 عملک گاز/ تخریب‌ تیرهای برق راه مسافران را مسدود کرد

بخشدار اسفرورین گفت: در حادثه طوفان 110 علمک گاز دچار آسیب شد که مشکل آن‌ها هنوز برطرف نشده و 52 مورد از این علمک‌ها مربوط به داخل شهر است.

خطر فوران گاز در هوا به خاطر آسیب دیدگی 110 عملک گاز/ تخریب‌ تیرهای برق راه مسافران را مسدود کردبه گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، ایرج طاهرخانی شب گذشته در نشست مسئولان اسفرورین با رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر که در دفتر شهردار اسفرورین برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال وقوع حادثه طوفان در بخش اسفرورین این شهرستان در ساعت 18:30 روز گذشته، نخستین تماس از سوی جمعیت هلال‌احمر با بخشداری برقرار شد.

وی افزود: به دنبال انتقال گزارش ابتدایی به عوامل این جمعیت، نیروهای امدادی هلال‌احمر شهرستان تاکستان و استان قزوین در محل حضور یافته و دستگاه‌ها و تجهیزات خود را برای مهار حادثه و امدادرسانی به مردم به کار گرفتند.

بخشدار اسفرورین ادامه داد: به دلیل تخریب تیرهای برق و افتادن آن‌ها به داخل یکی از لاین‌ها، این مسیر بسته شده بود و از آنجا که اسفرورین محور اتصال جنوب به غرب کشور است، تردد تعداد قابل توجهی از خودروهای طول مسیر با مشکل رو به رو شد که از همین رو نیروی انتظامی نیز در منطقه به فعالیت پرداخت.

طاهرخانی اضافه کرد: امنیت اسفرورین در زمان حادثه و پس از آن دغدغه مردم بود که البته هیچ گونه مشکلی در این زمینه به وجود نیامد.

بخشدار اسفرورین عنوان کرد: همچنین به دلیل فوران گاز در هوا، خیس بودن زمین و افتادن تیرهای برق روی زمین احتمال خطر وجود داشت که برق و گاز منطقه قطع شد تا از بروز خطر جلوگیری شود.

وی بیان کرد: همچنین عوامل شرکت آب و فاضلاب به منظور تأمین آب تا حد امکان، در منطقه حاضر شدند و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان نیز به منظور بررسی وضعیت و رسیدگی به امور در محل حضور یافتند.

بخشدار اسفرورین تصریح کرد: در این حادثه 110 علمک گاز دچار آسیب شد که مشکل آن‌ها هنوز برطرف نشده و 52 مورد از این علمک‌ها مربوط به داخل شهر است.

طاهرخانی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز به منظور بررسی وضعیت دامداری‌های بخش حادثه‌دیده اسفرورین وارد عمل شد و کار شناسایی واحدهای آسیب‌دیده را به انجام رساند.

بخشدار اسفرورین عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا نیز در جریان روند پیگیری حادثه بودند و گزارش‌های لحظه به لحظه آن را اعلام می‌کردند.

وی بیان کرد: همچنین در شب حادثه نشست شورای مدیریت بحران با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری در اسفرورین تشکیل و شرایط موجود بررسی و ارزیابی شد.

بخشدار اسفرورین اضافه کرد: معاون سیاسی امنیتی استاندار و جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین نیز شب حادثه به منظور ارزیابی وضعیت حادثه و پیگیری امور در منطقه حاضر شدند.

طاهرخانی اضافه کرد: با توجه به اینکه احتمال ورود سودجویانی از نقاط مختلف به منطقه وجود داشت، هماهنگی‌های لازم با سپاه برای تأمین امنیت منطقه حادثه‌دیده صورت گرفت.

بخشدار اسفرورین اضافه کرد: علاوه بر تماس‌ها و گزارش‌گیری‌های فرماندار تاکستان، جانشین و معاون وی نیز در منطقه حضور داشتند تا به امور رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: فرسوده بودن بافت این منطقه سبب بروز خسارات سنگینی بر اثر طوفان شب گذشته شد که لازم است مشکل و حرف دل مردم حادثه‌دیده اسفرورین به گوش مسئولان برسد.

بخشدار اسفرورین تصریح کرد: با توجه به اینکه مردم منطقه کشاورز هستند و وضعیت مالی چندان مناسبی ندارند، مطلوب است اعتبارات بلاعوض یا تسهیلات برای نوسازی و جبران خسارات در اختیار آنها قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: حضور مسئولان در منطقه حادثه‌دیده اسفرورین بر اثر طوفان اخیر و پس از آن تجلی راهبرد سال مقام معظم رهبری با عنوان "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار