بیانیه پایانی اجلاس اتحادیه عرب منتشر شد؛

مداخله نظامی در یمن ادامه دارد/نیروی نظامی مشترک عربی تشكيل می‌شود

در بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه عرب بر ادامه مداخله نظامی در یمن تأکید شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری لبنان 24؛ سران اتحادیه عرب در پایان اجلاس شرم الشیخ مصر بیانیه ای با محوریت حمایت از مداخله نظامی در یمن صادر كردند. در این بیانیه آمده است: تا زمان عقب نشینی انصارالله و تحویل سلاح هایشان عملیات ائتلاف کشورهای عربی در یمن ادامه خواهد داشت.

همچنین از حوثی ها خواسته شد سلاح های خود را تحویل دهند و مناطق تحت تصرف را ترك كنند. 

در ادامه بیانیه بر خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای و کشتار جمعی تاكید شده است.

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب در اختتامیه نشست گفت: امنیت کشورهای عربی با تهدیدهای متعددی روبرو است. برای رسیدن به ثبات و امنیت در منطقه لازم است همه ما از جمله اسرائیل به حفظ خاورمیانه عاری از سلاح اتمی پایبند باشیم. 

وی در ادامه تأکید کرد: گروه های تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام ندارند.

نبیل العربی مدعی شد: عملیات توفان قاطع پس از شکست تمامی تلاشها برای پایان دادن به کودتای حوثی ها صورت پذیرفت.
وی درباره فلسطین نیز گفت: ما خواهان برپایی دولت فلسطین طبق طرح کشورهای عربی هستیم. موضوع فلسطین به تمامی دنیای عرب مربوط می‌شود. اسرائیل باید به طرح صلح عربی پاسخ مثبت دهد.

نبیل العربی درباره تحولات سوریه گفت: خشونت های کنونی در سوریه سبب بوجود آمدن رادیکالیسم خواهد شد. باید نیروی نظامی مشترک عربی برای محافظت از امنیت كشورهای اتحادیه ایجاد شود.

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در پیامی برای اتحادیه عرب گفت: روسیه در کنار ملتهای عربی و به دور از هرگونه مداخله خارجی می ایستد. مبارزه با تروریسم بدون حل بحران سوریه، یمن و لیبی و عادی سازی اوضاع در منطقه امکان پذیر نیست. ما آماده تقویت رابطه با اتحادیه عرب هستیم.

وی همچنین گفت: موضوع ایجاد دولت فلسطین و برپایی پایتخت مستقل این كشور در بیت المقدس شرقی باید در دستور کار قرار گیرد.


سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی در سخنانی گفت: به مصر بابت نتایج بدست آمده در نشست اتحادیه عرب تبریک گفته و آرزوی موفقیت را در تمامی تلاشهای صورت گرفته داریم.

وی در ادامه مدعی شد: پوتین از مشکلات خاورمیانه به نحوی سخن می گوید که گویی در منطقه و خصوصا سوریه اثر گذار نیست. او چگونه از راه حل های صلح آمیز سخن می گوید در حالیكه از بشار اسد حمایت می‌كند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: دولت سوریه مشروعیت خود را از دست داده است.

ما خواهان بهترین روابط با روسیه هستیم، اما روسیه نیز باید همکاری مثبت با کشورهای عربی از خود نشان دهد.

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر گفت: ما در این نشست موفق شدیم امیدها برای همکاری مشترک عربی را زنده کنیم. قصد داريم نیروی نظامی مشترک عربی به رهبری روسای ستادهای ارتش تشكيل داده و تیمی برای بررسی تأسیس آن ایجاد كنيم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
ESMAIL
۰۸:۵۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
ننگ به کشور هی عربی که به جای اینکه بگند کشورهای اسلامی و اسلام را فالو کنند هنوز بعد از 1400 از کلام پیامبرشان میگویند کشور های عربی گویا عربیت برایشان مهم تر از اسلامیت است و هنوز نمیدانند که 1400 سال پیش پیامبرشان گفت لا فرقو بین عربن و عجمن الا به تقوا پس دروغی بیش نیت اسلامیتشان و جنگی که به نام ان راه انداختند
آخرین اخبار