تبریز؛

تامین بخشی از پروتئین موردنیاز روستاییان در سایه پرورش مرغ بومی

معاون مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت:احیای روش سنتی پرورش مرغ بومی با توجه به این که مرغ بومی و تولیدات آن نیاز به واحد کوچکی برای تولید دارند و نیاز به تکنولوژی برای نگهداری ندارند.

اکبر اصغررضایی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریزافزود: گرچه هدف از نگهداری مرغ بومی تولید پروتئین با استفاده از ضایعات کشاورزی و مازاد در روستا است، امّا با حفظ این هدف می توان با تشکیل گله های بزرگتر در مرغداری ها و با تجهیزات بهتر و بیشتر و... در راستای اشتغالزایی و پیشرفت مرغ بومی گام های موثرتری برداشت.

وی تصریح کرد: درآمد جنبی پرورش مرغ بومی می تواند در اقتصاد خانوار روستایی دارای اهمیت باشد و برای تغذیه آنها از منابع غذایی ساده موجود در منطقه و پَس مانده های غذایی و ضایعات محصولات زراعی بهره برداری بهینه کرد.

اصغررضایی ادامه داد: تولیدات طیور بومی به عنوان محصول ارگانیک که بدون استفاده از دارو پرورش یافته اند در میان مصرف کنندگان مقبولیت بیشتری دارد.

معاون مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: تولید گوشت مرغ بومی در استان 1600 تن برآورد شده است.

اصغر رضایی گفت: تبریز، آذرشهر، آسکو، اهر و مرند از شهرستان های برتر استان در پرورش مرغ بومی شناخته شده اند.

وی افزود: تولید و سرعت رشد مرغ های بومی مانند هیبریدهای صنعتی نبوده و به لحاظ طعم و مزه گوشت از مزیت خوبی برخوردارند.

معاون مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ادامه داد: سالانه بیش از 5000 تن تخم مرغ بومی در استان تولید می شود.

اصغر رضایی تاکید کرد: حفظ ذخایر پُر ارزش ژنتیکی مرغ های بومی، بهبود تغذیه روستاییان، ایجاد اشتغال و بهبود درآمد آنان را باید از مهم ترین مزایای پرورش مرغ بومی قلمداد کنیم.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: مرغ ، پروتینی ، پرورش ، سنتی ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.