درد آنژین قلبی در این نواحی منتشر می‌شود

درد آنژین قلبی می‌تواند به شانه، دست، گردن، آرواره و پشت نیز منتشر شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در بیماری سرخرگ کرونه قلبی، داخل سرخرگ کرونه که مسئول خونرسانی به ماهیچه قلب است ماده‌ای موم مانند جمع می‌شود و در صورت وجود پلاک در این سرخرگ، انسداد شریان رخ می‌دهد.

تجمع پلاک به مرور زمان و از دوران کودکی فرد آغاز می‌گردد در اثر تصلب شرایین به علت تجمع پلاک و لیپیدها در شریان، خون حاوی اکسیژن با محدودیت به ماهیچه قلب ارسال می‌شود. به مرور زمان پلاک های داخل عروق سخت‌تر می‌شود یا از جداره عروق جدا می‌گردد.

پلاک‌های سخت شده، رگ‌کرونه را سخت می کند و در نتیجه جریان خون پر اکسیژن به قلب کاهش می‌یابد و در صورت جدایی پلاک از عروق، قسمت‌هایی از سلول خون به نام پلاکت، بر روی پلاک می‌چسبد و در نتیجه آن لخته خونی به وجود می‌آید. با توجه به اندازه لخته خون ایجاد شده، جریان خون به قلب به کندی یا با ممانعت صورت می‌گیرد.

در صورتیکه جریان خون پر از اکسیژن به قلب کاهش یابد و یا تا حدودی مسدود شود آنژین یا حمله قلبی رخ می‌دهد از علائم آنژین قلبی، درد قفسه سینه یا احساس ناراحتی را می‌توان، عنوان کرد، در این شرایط فرد احساس سنگینی و فشار بر روی قفسه سینه را تجربه می‌کند این درد می‌تواند به شانه،‌دست ،‌گردن ، آرواره و پشت نیز منتشر شود درد این بیماری می‌تواند به درد سوء هاضمه شباهت داشته باشد.



انتهای پیام/


برچسب ها: قلب ، درد ، آنژین ، عروق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار