جاذبه‌های گردشگری در ایران:

سفر به پایتخت مادها و پادها / ابوعلی سینا ایران در هگمتانه

استان همدان برگرفته از نام هگمتانه پایتخت باستانی مادها و پادها به مساحت 19368 متر مربع که به عنوان یکی از شهرهای تاریخی با جاذبه‌های گردشگری فراوان در ایران است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران، استان همدان یکی دیگر از مکان‌های گردشگری در نوروز است که مرکز این استان همدا و یکی از کلان شهرهای ایران در منطقه غربی و کوهستانی کشور است.

این استان دارای بیش از 200 منطقه گردشگری است. غذاهای محلی این استان آش برنج، آبگوشت فلفل، آش بروش، تله کنجی، سرکوله و کوفته همدانی است.

از مهم‌ترین مناطق گردشگری این استان می‌توان به آرامگاه ابوعلی سینا اشاره کرد که نماد شهر همدان است. معماری آن به سبک چهارم هجری قمری است که از روی بنای تاریخی گنبد کاووس اقتباس گرفته است.

غار علیصدر دیگر منطقه گردشگری در استان همدان است که در روستای علیصدر از توابع شهرستان کبودرآهنگ در 75 کیلومتری شمال غربی همدان است که یکی از عجایب طبیعی جهان و نمونه نادر و کمیاب غارهای آبی قابل قایقرانی است که ارتفاعش 1900 متر از سطح دریا است.

در مجاورت روستای اشتران در 18 کیلومتری شهر تویسرکان استان همدان قطعه اشتران است که کارکرد نظامی داشته که با وجود گذشت زمان همچنان پابرجاست.

سوغات معروف این استان گردو، شیره انگور، عسل، باسلق، لواشک، حلوا گردویی، آلو، آلبالو خشک، نُقل، چای، تخمه آفتابگردان، حلواشکری، شیرمال و گز است.

دیگر مناطق گردشگری این استان برج قربان، ارگ نوشیجان، باغ میوه، بقراملی، بوستان جنگلی ابوذر و تاریک دره است. تالاب‌های آق‌گل، پیرسیلمان و حسن آباد از دیگر جاذبه‌های این استان است.

باغ شهر آفتاب، دره شهر ستانه، دره مرادبیگ، سد اکباتان، سد شیرین سو، سد کلان را می‌توان در فهرست مکان‌های گردشگری استان همدان نام برد.

هم‌اکنون استان همدان به دلیل داشتن مراکز تاریخی و دیدنی به عنوان پنجمین شهر فرهنگی و توریستی کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: هگمتانه ، همدان ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار