حاشیه‌های موسیقی در مرداد 93:

ماه بزرگداشت "شیرمحمد اسپندار" و "سیدقدمیار حسینی"

در ماه مرداد از شیرمحمد اسپندار و سیدقدمیار حسینی در تالار وحدت و فرهنگسرای ارسباران تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران مرداد 93 بی‌بخارترین ماه در حوزه موسیقی بود که جز دو بزرگداشت برای استاد "شیرمحمد اسپندار" و "سیدقدمیار حسینی" اتفاق خاصی در آن نیافتاد.

از ابتدای سال "سهراب پور ناظری" دائما در کشورهای اروپایی به اجرای کنسرت بنام "سرزمین" پرداخت و طی ادامه تور کنسرت‌هایش در پنجم مرداد ماه به اتریش سفر کرده و در آنجا به هنرنمایی پرداخت. 

10 مرداد خانواده استاد "همایون خرم" وسایل شخصی این استاد موسیقی ایران را به موزه موسیقی اهدا کردند تا این موزه علاوه بر  حفاظت و حراست از این وسایل آن‌ها را در معرض دید علاقمندان موسیقی قرار دهد. 

اما یک هفته‌ای از سکوت خبری در موسیقی گذشت که در نوزدهمین روز این ماه از استاد "شیرمحمد اسپندار" پیشکسوت موسیقی نواحی سیستان و بلوچستان با حضور "علی مرادخانی" در تالار وحدت تجلیل به عمل آمد. 

دراین مراسم به "شیرمحمداسپندار" لقب "عارف موسیقی" داده شد. 

"شیرمحمد اسپندار" از اساتید ساز دونلی است که در سیستان و بلوچستان سکونت دارد. 

در 22 مرداد ماه بزرگداشت "سیدقدمیار حسین" پیوتنبور نوازی و چهره ماندگار موسیقی نواحی و برگزیده هفتمین و هشتمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. 

بازهم مراسم تجلیل دیگری در 26 مرداد برگزار شد. اما این تجلیل و بزرگداشت درباره یکی از اساتید و پیرهن پاره کردن‌های موسیقی نیست بلکه این بار راجع به یک گروه آوازی تهران است. آن هم به خاطر اخذ سه مدال در هشتمین مسابقات جهانی، که این مراسم با حضور "پیروز ارجمند"، "محمدرضا شجریان" و "حمیدرضا نوربخش" در تالار وحدت برگزار شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار