سال نو، سالی سخت برای والیبال خواهد بود

والیبال سالی سخت و پرکار را به پایان رساند و در آستانه‌ی سالی سخت و پرفشار در مقابل توقع بسیار بالای مردم و علاقه‌مندان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بهروز عطایی در یادداشت خود در خصوص والیبال ایران در پروسه زمانی کنونی این گونه نوشت: سالی که پشت‌سر گذاشتیم، سالی بود که در آن مقام ارزشمند چهارمی لیگ جهانی، ششمی قهرمانی جهان و قهرمانی بازی‌های آسیایی دیده می‌شود و این نشان از توان بالای سروقامتان و برنامه‌ریزی حساب‌شده‌ی فدراسیون والیبال دارد.

سالی که لیگی آرام، بدون حاشیه و حتی بدون جاذبه را شاهد بودیم. سالی که سازمان لیگ فرصت مناسبی برای استراحت و ریکاوری ملی‌پوشان تدارک دید.

سال پیش رو  بسیار تاثیرگذار برای والیبال است. سالی که باید ثابت شود والیبال ما به ثبات رسیده و می‌توان از آن به عنوان یکی از شش تیم برتر جهان یاد کرد. دیگر بازی‌های خوب رضایت علاقه‌مندان را جلب نمی‌کند و کسب عنوان قابل قبول٬ خواسته‌ی علاقه‌مندان است.

و سالی که عیار کواچ، سرمربی تیم ملی را آشکار می‌کند. در واقع جامعه‌ی والیبال هنوز هم متقاعد نشده که حضور دو ماهه‌ی کواچ سبب کسب مقام چهارمی لیگ جهانی شده و آن نتیجه را از نظر بعد فنی متاثر از ایده‌های خولیو ولاسکو، کمک‌های حسین معدنی و توانایی‌های بالای بازیکنان نخبه می‌داند.

سال سختی که تیم باید با تمام قدرت از هر لحاظ آمادگی حضور در میادین را داشته باشد؛ چه از لحاظ مدیریت فدراسیون که در این سال‌ها عالی عمل کرد و چه از لحاظ بازیکنان که عملکردی فوق‌العاده داشته‌اند و باید درست مدیریت فنی شوند تا بازدهی بالایی داشته باشند و چه کادر فنی تیم که به نظر می‌رسد نمی‌خواهد حتی به تقویت کادر هم فکر کند. با توجه به این‌که در قوانین جدید چهار مربی می‌توانند روی نیمکت بنشینند٬ ولی اصرار کواچ به تقویت نکردن کادر همچنان یک علامت سوال بزرگ ایجاد کرده است.

سالی که باید مجهزترین تیم را آماده کنیم و به مصاف بزرگان برویم و عبور از سه غول والیبال جهان یعنی آمریکا، لهستان و روسیه که اگر مسلح نباشیم٬ غیرممکن است و برای صعود نیاز به حداقل شش یا هفت برد داریم که کاری بس سخت خواهد بود.


انتهای پیام/


برچسب ها: والیبال ، تیم ، ملی ، قهرمان ، لیگ ، جهان ، معروف ، کواچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار