کارشناس هواشناسی:

سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود/ لغزندگی جاده‌ها در محورهای کوهستانی

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی از فردا به نیمه غربی کشور خبرداد و گفت: با توجه به بارش‌های پیش رو، رانندگان تجهیزات زمستانی و مسافران لباس زمستانی به همراه داشته باشند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی درباره وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده گفت: امروز (یکم فروردین) در برخی از نقاط شرق، جنوب و جنوب غرب کشور بارندگی و همچنین وزش باد نسبتاً شدید در سواحل شمال، اردبیل و گیلان خواهیم داشت که در نتیجه، شاهد افزایش نسبی دما در این مناطق خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی گفت: فردا با ورود سامانه جدید بارشی از به نوار غربی کشور، شدت بارش ها به تدریج در نیمه غربی شروع می شود و  بارش ها در استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال  و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب فارس و بوشهر شدیدتر خواهند بود.

گودرزی افزود: از بعد از ظهر فردا بارش های خوبی در زنجان، قزوین، البرز و تهران خواهیم داشت که با عبور این سامانه از نیمه غربی به سمت نیمه شرقی، در مناطقی از جنوب و مرکز کشور شاهد رعد و برق و بارش باران خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای تهران گفت: امروز تهران نیمه ابری و گاهی بارش پراکنده باران همراه با وزش باد رخ خواهد داد اما از فردا، آسمان تهران ابری و در پاره ای نقاط بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و وزش باد پیش بینی می شود.

گودرزی اظهار کرد: امروز بیشینه دمای تهران 17 درجه است و فردا با توجه به بارندگی ها ، کاهش دما خواهیم داشت. ولی از دوشنبه، وزش باد نسبتاً شدید در تهران رخ می دهد که همراه آن آسمان نیمه ابری، بارش باران و وزش باد شدید خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در نیمه غربی کشور توصیه می شود رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند با توجه به لغزندگی جاده ها ، حتما تجهیزات زمستانی را همراه خود داشته باشند.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: همچنین با توجه به کاهش دما طی روزهای آینده، مسافران لباس گرم به همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار