سوادجانی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

وجود بیش از 800 نیت امینانه در موقوفات کشور/ اجرای بیش از 300 نیت اجتماعی در موقوفات کشور

مدیرکل اجتماعی و موسسات خیریه اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از 800 نیت امینانه در موقوفات کشور وجود دارد که 360 نیت از این موقوفات مختص حوزه اجتماعی است.

حمید عسگری سوادجانی مدیرکل اجتماعی و موسسات خیریه اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تغییر ساختاری اوقاف و امور خیریه کشور در دو سال گذشته و نوع عملکرد این سازمان در خصوص طرح های اجتماعی و فرهنگی موقوفات کشور اظهار کرد: به دنبال تغییر ساختاری که در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دو سال گذشته اتفاق افتاد، ماموریت ها و تکالیف هم به نوعی دستخوش این تغییرات ساختاری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی نیز اجرای نیات واقفان کشور به منظور درآمدزایی موقوفات در بخش های مختلف، حفظ و نگهداری، اجرای طرح های اجتماعی، فرهنگی و امور خیریه شناسایی و ساماندهی می شود.

عسگری سوادجانی تصریح کرد: 807 نیات امینانه در موقوفات کشور وجود دارد که براساس دسته بندی های انجام شده، 360 نیت از این موقوفات به حوزه اجتماعی و فرهنگی تعلق گرفته است.

وی در پایان گفت: تعیین سیاست های هزینه و مصرف اجرای نیات امینانه موقوفات کشور، سیاستگذاری و استفاده از نیات امینانه موقوفات در بخش های مختلف به ویژه حوزه اجتماعی و فرهنگی، دسته بندی و طبقه بندی نیات موقوفات کشور از اقدامات اوقاف و امور خیریه کشور است.

انتهای پیام/
برچسب ها: خیریه ، موقوفات ، موسسات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار