کلسیم را در هر سنی به این مقدار مصرف کنید

افراد بین 10 تا 20 سال روزانه به مصرف حداقل 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  کلسیم بیشترین ماده معدنی در بدن انسان است حدود99درصد کلسیم در استخوانها و دندانها و تنها یک درصد آن در خون و بافت نرم بدن وجود دارد، وجود کلسیم برای بدن بسیار ضروری محسوب می شود، به دلیل آنکه در صورت مصرف ناکافی آن، کلسیم از استخوانها برداشته می شود تا سطح  آن در خون در حد طبیعی باقی بماند.

مصرف کلسیم در انقباض و انبساط عروق خونی، انتقال پیام عصبی، انقباض عضلانی و ترشح هورمونهایی چون انسولین نقش مهمی ایفا می کنند، میران پایین کلسیم خود می تواند به دلیل عملکرد غیر طبیعی غدد پاراتیروئید یا کمبود آن در غذا، نارسایی مزمن کلیه، کمبود ویتامینDو منیزیم به وجود بیاید، جذب ناکافی کلسیم می تواند تخریب استخوانها و پوکی آن را تسریع بخشد.

کلسیم در هر سنی به چه میزان مصرف شود

افراد بین 10 تا 20 سال لازم است استخوانهایشان را سرشار از کلسیم کنند در استخوانهای این افراد، ابتدا داربست‌هایی از پروتئین به طور میکروسکوپی ساخته می‌شود و سپس این داربستها به وسیله کلسیم پر می شود، در این دوره سنی  افراد روزانه به مصرف حداقل 1200 میلی گرم کلسیم نیاز دارند.

مصرف 3 لیوان شیر در روز همچنین استفاده از ماست، پنیر و سبزی‌هایی با برگ تیره به منظور دریافت کلسیم مورد نیاز بدن به آنها توصیه می شود، اینگونه افراد از مصرف نوشابه های دیگر خودداری نمایند.

استخوانهای افراد بین 20 تا 35 سال به راحتی ساخته نمی‌شود اما استخوانها در این سنین به حداکثر قدرت خود می رسد. ورزش و دریافت کلسیم در این سالها اهمیت زیادی دارد، در این سنین افراد به مصرف 1200 میلی گرم کلسیم به طور روزانه نیاز دارند.

ممکن است روند کاهش تراکم استخوانها در سنین 35 تا 50 سالگی آغاز گردد، در این دوره سنی روزانه هزار میلی گرم کلسیم و انجام ورزش به منظور حفظ استحکام استخوانها ضروری است افراد بالای 50 سال سالانه حدود 1 تا 6 درصد از تراکم استخوانهایشان را از دست میدهند دریافت  روزانه حداقل هزار میلی گرم کلسیم مصرف کنند همچنین این افراد در معرض نور آفتاب قرار بگیرند و حداقل 20 دقیقه در طول روز آن هم 3 بار در هفته به منظور حفظ تراکم استخوانها پیاده روی کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۳ آذر ۱۴۰۰
سلام دختر من 10سالشه.میتونم به جای شربت کلسیم قرص کلسیم بهش بدم؟برای افزایش قدش چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
این قرص عالیه
Pakistan
نجم الدین
۲۰:۰۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام من سوال دارم درباری پوکی استخوان از سن چند سالگی استخوان ضعیف می شود و در کدام سن زیاد میشود
آخرین اخبار