افزایش نسبی بهای نفت؛

بهای نفت به 54 دلار و 21 سنت رسید

در آستانه انتشار ارقام مربوط ذخاير نفت آمريکا که انتظار می‌رود بار ديگر افزايش يافته و به سطحی بی‌سابقه برسد، بهای نفت خام روز سه‌شنبه در بازار آسيا افزايش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، حدود ساعت چهار صبح امروز به وقت گرينويچ، بهاي هر بشکه نفت خام آمريکا (وست تگزاس اينترمديیت) براي تحويل در ماه آوريل با هشت سنت کاهش، 43 دلار و 80 سنت داد و ستد شد و به پايين ترين سطح خود از مارس 2009 رسيد.

هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال نيز براي تحويل در ماه مه، با 27 سنت افزايش، به 54 دلار و 21 سنت رسيد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، بهاي نفت خام، به رغم افزايش شديد در ماه فوريه (20 درصد افزايش) همچنان تحت تاثير همان عوامل کاهش دهنده، يعني تقاضاي پايين و عرضه بيش از حد که بين يک تا يک و نيم ميليون بشکه در روز برآورد مي‌شود، قرار دارد. بهاي نفت خام بين ماههاي ژوئن تا ژانويه حدود 60 درصد کاهش يافت.

خودداري اعضاي سازمان کشورهاي صادرکننده نفت (اوپک) از کاهش سقف توليد خود، به منظور جلوگيري از ادامه کاهش بهاي نفت به همراه افزايش مداوم توليد نفت امريکا، موجب عرضه بيش از حد نفت در بازار شده است.

وزارت انرژي آمريکا روز چهارشنبه ارقام مربوط به ذخاير هفتگي نفت خام اين کشور را منتشر خواهد کرد.

اوپک که 40 درصد توليد جهاني نفت را تأمين مي‌کند، ماه فوريه 30 ميليون و 22 هزار بشکه نفت در روز توليد کرد که به علت شرايط نامساعد جوي، 138 هزار بشکه در روز نسبت به ماه ژانويه کمتر بود.

روز دوشنبه در بازار نيويورک (نايمکس)، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (نفت پايه آمريکا) با 96 سنت کاهش، 43 دلار و 88 سنت داد و ستد شد.

در بازار لندن نيز، هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال با يک دلار و 23 سنت کاهش، 53 دلار و 44 سنت خريد و فروش شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، افزایش ، بها ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار